-
Kuģošana un kuģu vadīšana ledus apstākļos
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 2 | |
Ievads | 3 | |
Diplomdarba mērķis | 4 | |
1. | Jūru ledu Klasificēšana | 5 |
1.1. | Ledi atkarībā no attīstības stadijas | 5 |
1.2. | Ledu apakšvienība pa dinamiskām pazīmēm | 6 |
1.3. | Ledu apakšvienība pa morfoloģiskām pazīmēm | 7 |
2. | Sagatavošana un patstāvīga transportkuģa peldēšana ledos | 8 |
3. | Kuģu peldēšana zem ledlauža pavadīšanas | 16 |
3.1. | Valdīja kuģim, kas ir pavadāmas caur ledu | 16 |
3.2. | Karavānas formēšana | 18 |
3.3. | Ledlauža darbs pie kuģu pavadīšanas ledos | 21 |
4. | Kustas kuģa mijiedarbības īpatnības ar ledainu segu Baltijas jūras nosacījumos | 26 |
4.1. | Ledainas segas raksturojums kā vides, ko pārvar kuģis | 26 |
4.2. | Kuģu ātruma zudumi ledos | 28 |
4.3. | Ledus režīma īpatnības un Baltijas jūras galvenas ledus trases | 31 |
4.4. | Kuģu kustība pa Baltijas jūras ledus trasēm un «Ermak un «Tor» ledlauža ātruma zudumu aprēķins» | 39 |
5. | Kuģu apledojums un viņa bistamība jurniecibai | 51 |
Secinājums | 58 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 61 |
Jūru vairākums ilgstošo laiku segti ar ledu, kas apgrūtina veselo-gadu kuģniecību. Īpašu sarežģītību atšķiras ar kuģu peldēšana Ziemeļu Ledus okeāna jūrās. Baltijas jūras ledainie nosacījumi, īpaši Somisku un Rīgas līču, tāpat nozīmīgā pakāpē noteic zvējas rūpniecības, jūru un upītes flošu un jūru ostu rūpniecisko darbību.
Esot sarežģītais navigāciju šķērslis,ledus sega tiek novērtēta ar lielu raksturojumu daudzumu, kuru skaitlī galveni ir ledus resnums, saliedētība, postīts, ledus vecums, horizontāli izmēri un ledu gabals morfoloģiskas īpatnības, ledus dreifa ātrums, blīvēšanās pakāpe, sasalšanas nosacījumi, un t.t .
Ledainās parādības uz peldēšanas trasēm pazemina ātrumu ledos, bet ekstremālos nosacījumos tie var kļūt ar katastrofālu seku cēloni. Tādēļ drošai un efektīvai kuģniecībai ir ražojams ledainos nosacījumu ietekmes dažādmalu novērtējums uz pārvaldi ar kuģi.
…
Jūru vairākums ilgstošo laiku segti ar ledu, kas apgrūtina veselo-gadu kuģniecību. Īpašu sarežģītību atšķiras ar kuģu peldēšana Ziemeļu Ledus okeāna jūrās. Baltijas jūras ledainie nosacījumi, īpaši Somisku un Rīgas līču, tāpat nozīmīgā pakāpē noteic zvējas rūpniecības, jūru un upītes flošu un jūru ostu rūpniecisko darbību. Dotā diplomdarba mērķis ir kustas kuģa mijiedarbības īpatnību pētījums ar ledainu segu pie patstāvīgas peldēšanas un ledlauža pavadībā, peldēšanas nosacījumu studēšana un kuģa ātruma zudumu aprēķins pa Baltijas jūras ledus trasēm, kā arī kuģa apledojuma analīze, kas iztēlojas bīstamību kuģniecībai (noturības piānā).
Darbā ir gramatikas kļūdas
