-
Mācīšanās traucējumi pusaudžu vecumā
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Vecumposma ( 12 –15 g.) īpatnību raksturojums | 4 |
1.1. | Pusaudžu fiziskā attīstība | 4 |
1.2. | Pusaudžu vecumposma psiholoģiskās īpatnības | 5 |
1.3. | Kognitīvā attīstība | 6 |
1.4. | Pusaudžu savstarpējās attiecības | 6 |
1.5. | Attiecības ar vecākiem | 7 |
2. | Mācīšanās grūtības un to rašanās cēloņi | 8 |
2.1. | Krīzes situācijas un vardarbība | 9 |
2.2. | Smadzeņu bojājumi un attīstības defekti | 13 |
2.3. | Iedzimtība | 15 |
3. | Neiroloģiskie mācīšanās traucējumi | 17 |
3.1. | Uzmanības deficīta hiperaktivitātes sindroms | 17 |
3.2. | Vizuālās uztveres traucējumi | 20 |
3.3. | Valodas signālu apstrādes traucējumi | 22 |
3.4. | Sīko kustību traucējumi | 23 |
Secinājumi | 25 | |
Nobeigums | 27 | |
Izmantoto avotu saraksts | 28 | |
Pielikumi | 29 |
Mācīšanās grūtību pārvarēšana skolēniem ir nopietna problēma. Mūsdienās tai netiek pievērsta liela uzmanība. Demokrātija ir pavērusi lielas iespējas brīvībā, bet brīvība uzliek arī pienākumu. Smaga situācija ir laukos, kur cilvēkiem nav līdzekļu, lai meklētu palīdzību saviem bērniem speciālos palīdzības centros, apmaksātu papildstundas. Nesekmības problēma ir aktuāla, un pie vainas ne vienmēr ir bērnu slinkošana, problēmas ir dziļākas, saistītas kā ar sociālo vidi, kurā skolēni dzīvo un mācās, tā ar dažādām mācīšanās grūtību formām, sākot ar uzmanības deficīta sindromu un beidzot ar sarežģītiem redzes un dzirdes uztveres un attiecīgās informācijas apstrādes traucējumiem.
Mācīšanās grūtības pamatskolas skolēnu vecākajās klasēs pētīt izvēlējos, jo šis vecums atbilst tik sarežģītajam pusaudžu vecumam, kad ir šī robeža starp izvēli, ko darīt savā dzīvē tālāk pēc pamatskolas beigšanas. Tieši izglītība tiek uzskatīta par pārmaiņu nesēju, jo tā sagatavos cilvēkus dzīvei uz zināšanām balstītā , tolerantā, daudzkultūru un strauji mainīgā sabiedrībā. …
Īss pusaudžu vecumposma raksturojums, mācīšanās grūtības un to rašanās cēloņi, krīzes situācijas un vardarbība, smadzeņu bojājumi un attīstības defekti, iedzimtība. Neiroloģiskie mācīšanās traucējumi- UDHS, vizuālās uztveres traucējumi, valodas signālu apstrādes traucējumi, sīko kustību traucējumi. Pielikumos- metodes traucējumu novēršanai.
