-
Transporta apkalpošanas kvalitāte un tās paaugstināšanas ceļi
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
Mērķis | 3 | |
Transporta apkalpošanas kvalitāte un tās paaugstināšanas ceļi | 4 | |
1.1. | Kvalitātes rādītāji | 4 |
1.2. | Pamatrādītāji pasažierpārvadājumu kvalitātes noteikšanā un kvalitātes koeficients | 5 |
1.2.1. | Brauciena ērtība | 5 |
1.2.2. | Laika faktors | 6 |
1.2.3. | Pārvadājuma drošība | 6 |
Pasažieru pārvadājumu kvalitātes koeficienta noteikšanas, balstoties uz apkalpošanas līmeni autobusu satiksmi pilsētā | 7 | |
2.1. | Pārvadājumu kvalitātes novērtējums, ieverojot laika un komforta faktorus | 8 |
3. | Kvalitātes paaugstināšanas ceļi | 11 |
Secinājumi | 12 | |
Izmantojama literatūra | 13 |
1.1. Kvalitātes rādītāji
Kvalitāte – ir izstrādājuma vai pakalpojuma īpašību un raksturojumu kopums, kurš nosaka to spēju apmierināt noteiktas vai paredzamās vajadzības. Kvalitātes jēdziena sarežģītība slēpjas tā daudznozīmīgumā, respektīvi, kvalitātes jēdzienu var skatīt no filozofiskā, sociālā, ekonomiskā, tehniskā un cita redzes viedokļa.[1]
Transporta apkalpošanas kvalitāte ir atkarīgā no pakalpojumu kvalitātes rādītājiem, tarifa lieluma un tādiem piegādes kvalitātes apstākļiem kā savlaicīgums un kravu drošība vai arī pasažieru drošība.
Pakalpojumu kvalitātes rādītāji dalās vairākas grupās:
1) izmantojamība- sabiedriskā transporta pakalpojuma apjoms ģeogrāfiskā izvietojuma, kustības intensitātes un transporta veida izteiksmē;
2) pieejamība- piekļuve sabiedriskajam transportam, nodrošinot sasaisti ar dažādiem sabiedriskā transporta veidiem;
3) informēšana- sistemātiska informācijas nodrošināšana par sabiedrisko transportu;
4) laiks – laika aspekti, kas būtiski braucienu plānošanā un veikšanā;
5) pasažieru apkalpošana – sabiedriskā transporta pakalpojuma elementi, kas ieviesti, lai nodrošinātu iespējami visciešāko saskaņu starp ikdienas sabiedriskā transporta pakalpojumu un jebkura individuāla pasažiera prasībām;
6) komforts – pakalpojuma elementi, kas ieviesti ar nolūku padarīt sabiedriskā transporta braucienu relaksējošāku un patīkamāku;
7) drošība – pasažieru personīgās drošības sajūtu no faktiski ieviestajiem drošības pasākumiem un plānotām darbībām pasažieru informēšanai par šiem pasākumiem. [2]…
Darbs “Transporta apkalpošanas kvalitāte un tās paaugstināšanas ceļi” ir domāts studentiem, loģistikas specialistiem un transporta speciālistiem. Referātā apskatīti kvalitātes rādītāji, pamatrādītāju pasažierpārvadājumu kvalitātes noteikšanā un kvalitātes koeficients, brauciena ērtība, laika faktors, pārvadājumu drošība, ka arī pārvadājumu kvalitātes novērtējums, ievērojot laika un komforta faktorus un aprakstīti kvalitātes paaugstināšanas ceļi. Mūsdienās, šī tēma ir ļoti aktuālā, jo uz ielām pieaug transportlīdzekļu skaits, bet ne vienmēr pārvadātāji domā par apkalpošanas kvalitāti, bet tas ir ļoti būtisks faktors, lai transporta uzņēmums varētu efektīvi strādāt un gūt peļņu. Darbā ir aprakstītas formulas, kuras palīdzes izrēķināt koeficientus un rādītajus, lai paaugstinātu efektivitati un kvalitāti.
