-
Pieprasījuma un piedāvājuma faktori, tirgus līdzsvars
Prezentācija15 Ekonomika, Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība
Secinājumi
Tirgus līdzsvars ir tāda situācija tirgū, kad pie noteiktas preces vai pakalpojuma cenas ir vienāds pieprasītais un piedāvātais preces vai pakalpojuma daudzums.
Tirgus līdzsvaru ietekmē preču un pakalpojumu cenas vai apjoms.
No autoru veiktās aptaujas var secināt, ka lielākā daļa aptaujas respondentu iegādājas maizi, kuras cena ir lielāka par 0,60 eur.
Aptaujas respondentiem maizes kvalitāte ir svarīga, jo, palielinoties viņu iecienītākās maizes cenai, tā tāpat būtu pieprasīta, pirkta.
Aptaujas respondentu vidū vispieprasītākais maizes ražotājs ir „Latvijas maiznieks”.
Lielākā daļa respondentu iegādājas maizi vienu reizi nedēļā un viņu svarīgākais ārpuscenas faktors ir kvalitāte.
Vislielākais maizes un tās izstrādājumu pieprasījums Vidzemes reģiona pilsētās (Valmiera, Cēsis, Sigulda, Limbaži) ir autoostu reģionos, jo autoostu reģionos apgrozās pietiekami liels iedzīvotāju skaits un tas ir izdevīgi iedzīvotājiem, kas ierodas no apkārtējiem lauku reģioniem.
Priekšlikumi
Tirgotājiem nav ieteicams likt gigantiskus uzcenojumus.
Tirgotājiem jāseko līdzi modes tendencēm, kurām seko patērētāji.
Veidojot cenu, ir jāņem vērā cilvēku pirktspēja (nav jēgas kādā nabadzīgā valstī pārdot dārgas preces).
Tirgotājiem ir jāseko līdzi klimatiskiem apstākļiem. Maizes jomā – ja ir slikta raža, tad miltu cena palielināsies.
…
Darba mērķis – izpētīt pieprasījuma un piedāvājuma faktorus un to būtību, tirgus līdzsvaru. Noskaidrot kādi faktori visvairāk ietekmē pieprasījumu maizes pircēju vidūun piedāvājumumaizes ražotājam. Darba uzdevumi: Pētīt un analizēt no literatūras avotiem informāciju par pieprasījumu un piedāvājumu. Pētīt un analizēt no literatūras avotiem informāciju par tirgus līdzsvaru. Konstruēt un veidot grafikus. Veikt pētījuma daļu par konkrētā produkta (maizes) pieprasījumu, piedāvājumu un tos ietekmējošajiem faktoriem. Veikt secinājumus un izteikt priekšlikumus par pētījuma daļā iegūtajiem rezultātiem. Pētījumu metodes: Literatūras izpēte un analīze; Intervijas un anketu datu analīze, lai izpētītu pieprasījumu, piedāvājumu un tos ietekmējošos faktorus.
