-
Infografiku izmantošana laikrakstos "Ir" un "The Economist", salīdzinošā analīze
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Žurnālu vieta masu mediju sistēmā | 5 |
1.1. | Žurnāla „Ir” vieta Latvijas drukāto mediju tirgū | 5 |
1.2. | Žurnāls „The Economist” | 6 |
2. | Vizuālā kultūra | 8 |
2.1. | Vizuālā komunikācija | 8 |
3. | Krāsu nozīme komunikācijā | 9 |
4. | Grafiks - būtiska vizuālās kultūras sastāvdaļa | 10 |
5. | Infografiku attīstība un vieta drukātajos medijos | 12 |
5.1. | Infografiku nozīmīgums laikrakstos | 12 |
5.2. | Infografiku dažādība | 13 |
6. | Praktiskā daļa | 14 |
6.1. | Pētījuma metode – kontentanalīze | 14 |
6.1.1. | Izvēlētās pētījumu metodes priekšrocības | 16 |
6.1.2. | Izvēlētās pētījuma metodes trūkumi | 16 |
6.2. | Pētījuma izlašu apraksts un pamatojums | 17 |
6.3. | Salīdzinošā analīze | 18 |
6.4. | Pētījuma gaitas apraksts | 18 |
Nobeigums | 20 | |
Izmantotie literatūras avoti | 21 |
Nobeigums
Darba mērķis ir izstrādāt pētījuma teorētisko bāzi un metodoloģijas aprakstu tā, lai pēc darba būtu iespējams veidot pētījumu pēc nosacījumiem, kas tikuši izvirzīti noslēguma darba gaitā. Izmantojot pētījuma izstrādāto izlasi, izstrādātajām kategorijām pētniekam jāspēj veikt pētījumu un atbildēt uz izvirzītajiem pētījuma jautājumiem.
Žurnāli joprojām nav zaudējuši savu popularitāti, kā tas varētu likties, tie turpina attīstīties un izdomāt jauns veidus kā savu saturu padarīt kvalitatīvāku, un viens no tiem ir infografiks. Tas ir svarīgs žurnālistikas instruments, un tas žurnālistikā ir pavēris jaunu lapaspusi, un infografiks ir sācis savu attīstības ceļu, pierādot, apmēram pēdējos 20 gadus, ka spēj padarīt žurnālistiku par „vieglāk” saprotamu ikdienas lasītājam.Žurnāls ir kļuvis par reklāmdevēju mērķi. Mūsdienu žurnāli ir piesātināti ar reklāmām.
Vizuālā komunikācija, kas sevī ietver krāsu, simbolu un dažādus citus instrumentus, ir viena no, ja ne pat svarīgākā, komunikācijas izpausme. Mēs ikdienā, bieži pat neapzināmies, ka mēs komunicējam ar apģērbu, ko valkājam, simboliem, ko nēsājam, kā arī ar dažādiem citiem sīkumiem par ko neaizdomājamies.
Infografikos tiek izmantoti dažādi vizuālās komunikācijas instrumenti, lai to padarītu pēc iespējas saistošākus, kas, savukārt, varētu piesaistīt vairāk lasītājus un attiecīgo tekstu padarīt vieglāk uztveramu. Pētījuma gaitā autors vēlas noskaidrot, vai ir un kādas atšķirības infografiku lietojumā pastāv starp Lielbritānijā izdoto žurnālu The Economist un Latvijā izdoto žurnālu Ir.
…
Augstskolas pirmā kursa noslēguma darbs - Infografiku izmantošana laikrakstos Ir un The Economist salīdzinošā analīze
Pielikuma nav. Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
