-
Mārketinga komunikācija, reklāmas klasifikācija, izplatīšanās līdzekļu analīze
Reklāmas izplatīšanas līdzekļu analīze. Viens no reklāmdarbības uzdevumiem ir izvēlēties reklāmas izplatīšanas līdzekļus, ar kuru palīdzību varētu reklāmas ziņojumu nogādāt līdz patērētājam. Vispirms ir jāiziet cauri dažādiem posmiem , lai lēmums tiktu pieņemts:1
Lēmums par reklāmas aptveres plašumu un biežumu, tās iedarbības līmeni. Galvenais šajā posmā ir rast visefektīvākās iespējas vēlamā reklāmas ziņojuma daudzuma novadīšanai līdz konkrētā mērķa tirgus pircējiem.
Aptveres plašums- dažādu potenciālo pircēju (personu, ģimeņu) daudzumu, kas jāiepazīstina ar reklāmas ziņojumu noteiktā laika periodā;
Aptveres biežums- cik reizes potenciālie pircēji jāiepazīstina ar reklāmas ziņojumu noteiktā laika periodā;
Reklāmas iedarbība- reklāmas kvalitātes novērtējums, to izplatot ar noteiktu mediju līdzekli.…
Mārketinga komunikācijas. Mārketinga komunikācijas ir informācijas nodošanas process par preci, pakalpojumu, ideju mērķa auditorijai. Tās tiek izmantotas , lai demonstrētu Mix svarīgumu. Mārketinga komunikāciju veidi : Reklāma; Produktu realizācijas veicināšana; Sabiedriskā saskare; Personiskā apkalpošana. Mārketinga komunikācijas procesa posmi : Informācijas formulēšana. Tas ir jau izstrādāts reklāmas ziņojums par kādu attiecīgi jaunu preci vai pakalpojumu, kas ir jānodod tālāk mērķauditorijai; Informācijas kodēšana. Jāizvēlas kāds mārketinga komunikāciju izplatīšanas līdzeklis, mediji, kas spētu pienācīgi piesaistīt attiecīgo mērķauditoriju; Informācijas nodošana. Jāsastāda konkrēts plāns, kur un cik bieži tiks atainota attiecīgā reklāma; Informācijas uztveršana un dekodēšana. Tas kādas emocijas ir raisījusi attiecīgā reklāma, un tā tad arī izsecina, vai reklāmu pārtraukt raidīt, vai pilnveidot un to turpināt. Komunikāciju process sevī ietver četrus posmus : Sūtītājs. Informācijas avots, persona, kas izvēlas sazināties; Informācija. Tā ir kodēta, ar simboliem izteikti dati, rīkojumi, ieceres; Kanāls. Informācijas nodošanas līdzeklis, pa kuru tā nonāk līdz saņēmējam. Reklāmas klasifikācija. Reklāmas var klasificēt daudzos un dažādos veidos. Viens no veidiem kā var klasificēt reklāmas ir pēc to mērķiem: Informējošā reklāma- dominē jauna produkta sākotnējā virzīšanas stadijā, kad notiek primārā pieprasījuma veidošana;
