-
Skolēnu motivācijas piedalīties skolēnu pašpārvaldē veicināšana
Novērtēts!
2021. - 2025. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 4 | |
1. | Skolēnu pašpārvalde | 5 |
1.1. | Skolēnu pašpārvaldes aktualitāte | 5 |
1.2. | Skolēnu pašpārvaldes darbība un ietekme uz pilsonisko līdzdalību | 6 |
2. | Skolēnu motivācija piedalīties skolēnu pašpārvaldē | 8 |
3. | Pētījuma metodes | 10 |
4. | Rezultāti un analīze | 11 |
4.1. | Aptaujas anketas rezultāti | 11 |
4.2. | Fokusgrupas diskusijas analīze | 19 |
Secinājumi | 21 | |
Priekšlikumi motivācijas veicināšanai | 22 | |
Izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts | 23 | |
Pielikumi | 25 |
Katram vispārizglītojošās pamatskolas vai vidusskolas izglītības iestādes izglītojamam ir
tiesības izveidot vai piedalīties savas skolas skolēnu pašpārvaldē (Ministru kabinets, Nr. 480,
2016). Skolēnu pašpārvaldes mērķis ir vērsts uz izglītojamo pieredzes un kompetenču
pilnveidošanu (Ločmele, Medne, 2021).
Autora darbība Rīgas Skolēnu domes prezidenta amatā ir veicinājusi autora interesi izpētīt
pašreizējo situāciju Rīgas vispārizglītojošo izglītības iestāžu skolēnu pašpārvalžu aktivitātē.
Rīgas Skolēnu domes mērķis ir veicināt skolēnu maksimālu iesaisti skolēnu pašpārvaldē un
atbalstīt skolēnu pašpārvaldes izaugsmi (Rīgas Skolēnu domes Nolikums, 2019). Lai šo mērķi
pilnveidotu, ir nepieciešams izpētīt esošo situāciju skolēnu pašpārvaldēs un to aktivitātē, kā ari
izglītojamo motivācijā darboties tajās. Pētījums palīdzēs izvērtēt situāciju un izstrādāt
pašpārvaldes darbības efektivitātes stiprināšanas programmu. Pētījuma rezultāti tiks nosūtīti
skolēnu pašpārvaldēm un jauniešu organizācijām darbā ar skolēnu pašpārvaldēm.
Darba mērķis: Darba mērķis ir izpētīt faktorus, kuri ietekmē skolēnu motivāciju iesaistīties
skolēnu pašpārvaldes darbībā.
Pētījumā izvirzīti sekojoši darba uzdevumi:
1. veikt skolēnu pašpārvaldes darbības regulējošo likumdošanas un normatīvo aktu izpēti;
2. veikt zinātniskās literatūras analīzi, lai noteiktu galvenās skolēnu pašpārvaldes
aktivitātes un tās lomu skolā;
3. noteikt, kāda ir skolēnu pašpārvaldes ietekme un nozīme uz skolēnu un skolas dzīvi;
4. veikt elektronisko aptauju, lai noskaidrotu a) skolēnu, kuri nav iesaistīti skolēnu
pašpārvaldē; b) skolēnu, kuri ir skolēnu pašpārvaldē; c) skolēnu pašpārvaldes
prezidentu; d) skolotāju redzējumu par skolēnu motivāciju piedalīties skolēnu
pašpārvaldē;…
Skolēnu zinātniskās pētniecības (ZPD) darbs, kurš ieguva pirmo valsts pakāpes atzinumu 2022. gadā sociālo zinātņu (Izglītības zinātņu) nozarē. Var tikt ņemt kā piemērs, lai pareizi formatētu darbu sociālo zinātņu nozarē, kā arī apskatīt pētniecības metožu pareizu izmantošanu, kas saistīti ar socioloģiju.
Materiāls ir PDF formātā.
