-
Sabiedrisko attiecību stratēģija tēla veidošanā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
Teorija | 4 | |
P[īā]R | 4 | |
Reputācija | 4 | |
Reputācijas vadīšana | 5 | |
Stratēģiska tēla veidošana | 6 | |
Reputācijas veidošana | 6 | |
Zīmīgi citāti par reputāciju | 7 | |
Secinājumi | 8 | |
Atsauces | 9 |
Mūsdienās tiek atzītas vairāk nekā 500 PR (public relations, sabiedriskās attiecības) definīcijas, iespējams viskodolīgākais definējums ir tāds, ka PR ir „sabiedrības viedokļa formēšana par preci, cilvēku, uzņēmumu vai notikumu”.
Iespējams iedziļināties tēmā palīdz šāds PR definējums, taču tas aptver tikai preces pārdevēja – sabiedrības saikni (iespējams populārākā PR darbības daļa, jo, līdzīgi daudzām jaunām zinātnēm tā ir visvairāk atkarīga no komerciālā pieprasījuma) – „PR tā ir spēja veidot pozitīvu attieksmi pret uzņēmumu veidojot priekšstatu par to, ka izlaiž vai pārdod preci tikai pircēja interesēs, nevis peļņas iegūšanai.”
Modernāki sabiedrisko attiecību formulējumi jau atsakās no šādas vienpusējas viedokļa uzspiešanas metodes. PR vairs nav pārliecināšanas rīks, tas ir adoptācijas instruments: „PR ir komunikatīvā vadības funkcija, kuras ceļā notiek adoptācija apkārtnei un kura mainās (vai saglabājas) sasniedzot vai tiecoties pēc nospraustajiem mērķiem”.
Acīmredzami šāda zinātne bauda lielu pieprasījumu, tādēļ, tai aizvien paplašinoties un zināšanu daudzumam uzkrājoties, izveidojās apakšnozares. Tiek izceltas šādas apakšnozares:
Krīžu vadība
Reputācijas vadīšana
Konfliktu vadība
Investoru attiecības un darbaspēku attiecības
Politiķu specifiskās sabiedriskās attiecības…
Ievads Aizvien biežāk Latvijas sabiedrībā, presē un televīzijā ir dzirdāmi tādi termini kā PR [pī ār], sabiedriskās attiecības, sabiedrisko attiecību menedžeris un publiskā reputācija. Arī presē tiek atzīts, ka mācīties gribošo tieši ar šiem vārdiem saistītajās mācību programmās ir pieaudzis. (1) Šī darba mērķis ir noteikt kādus sabiedrisko attiecību zinātnes piedāvātos instrumentus cilvēks var izmantot, lai mērķtiecīgi un stratēģiski veidotu savu tēlu sabiedrībā.
