-
Mārketinga ārējā vide
6. Zinātnes un tehnikas progresa rezultātā, tehnoloģijas tik ļoti attīstās, ka spēj aizstāt cilvēku dažādās jomās, piemēram, šobrīd to var novērot veikalos, kur var izmantot pašapkapošanās kases, līdz ar to kasieriem ir mazāk darba, un tas ir pozitīvi, jo tas atvieglo cilvēka darbu, taču tajā pašā laikā tas ir arī negatīvi, jo samazinās pieprasījums pēc darbaspēka.
Mārketinga speciālistiem šim zinātnes un tehnikas progresam un attīstībai ir ļoti jāseko līdzi, un jāattīstās līdz ar to, un arī jāpielāgojas šai modernizācijai, lai varētu izsecināt, kā šī zinātne un tehnoloģijas var uzņēmumam palīdzēt un atvieglot ikdienas dzīvi.
7. Es pieļauju domu, ka tā varētu būt medicīna. Jo visur pasaulē tiek pētīta medicīna, attīstīta tehnoloģija un aprīkojums, atklātas jaunas zāles un ārstēšanas metodes.
8. Manuprāt, sabiedrībai jābūt informētai par to, no kurienes nāk šī jaunā prece, kas tika izmantots ražojot šo preci vai tika ievēroti drošības standarti, kam šī prece ir paredzēta, tās derīguma termiņš. Pēc manām domām īsi sakot sabiedrībai ir jāzina jaunās preces kvalitāte un atbilstība cenai.
…
1. Kāpēc mārketinga speciālistiem labi jāpārzina demogrāfiskā situācija? Kādus secinājumus viņš var gūt? 2. Ko var secināt par demogrāfisko situāciju Latvijā? Kādās jomās vislabāk sākt biznesu? Kāda veida preces un pakalpojumus piedāvāt? 3. Ņemot vērā bezdarba situāciju Latvijā, vidējās algas lielumu dažādos Latvijas rajonos, seciniet kuras preces pirks Rīgā, Ventspilī, Krāslavā? 4. Kādi dabas resursi var samazināties vai pat beigties Latvijā? 5. Kādas saimnieciskās darbības nodara vislielākos kaitējumus apkārtējai videi? Kā to var novērst? 6. Kādas negatīvas un kādas pozitīvas tendences izraisa zinātnes un tehnikas progress, kāpēc mārketinga speciālistiem vienmēr jābūt par to lietas kursā? 7. Pēc Jūsu domām, kurās nozarēs Latvijā visvairāk līdzekļu tērē zinātniski tehniskiem pētījumiem? 8. Ko svarīgi zināt sabiedrībai, lai tā pieņemtu jauno preci? Kā tas saistīts ar zinātnes un tehnikas pētījumiem? ATBILDES 1. Manuprāt, mārketinga speciālistiem labi jāpārzina demogrāfiskā situācija, lai tas spētu izvērtēt uzņēmuma atrašanās vietas izvēli, izpētot iespēju sagādāt izejvielas, noieta iespējas, komunikāciju un transportu, kā arī darba spēka nodrošinājumu.
