-
Zīmoli un to īpašības
4. Rituāli
Rituāli – tie ir kompānijas virzītājspēki. Ikvienai kompānijai ir sava pieeja darbībai. „Lūk, kā mēs to darām” un „kā mēs nekad nedarām” – skaistskanīgas frāzes, kuras paredz kompānijas krahu vai arī izaugsmi. Rituāli, tā ir nozīmīga daļa no savstarpējās komunikācijas ar savu mērķauditoriju. Tas nodrošina ciešu un nepārvaramu saikni. Negatīvi rituāli pavājina šo saikni. Kāda būs jūsu attieksme pret apdrošināšanas firmu, kurai zvanot, jūs savieno ar neskaitāmām citām filiālēm, līdz beidzot esat notērējis milzīgu naudas summu, gaidot kādu sakarīgu atbildi? Un kā jūs attieksieties pret uzņēmumu, kas jums piešķirs īstu, dzīvo cilvēku – profesionāli?
5. Burvju vārdi
Ikvienai sabiedrībai un tās grupām ir savs leksikons – kas nodrošina to, ka savējie atpazīst savējos. Pasūtot kaut ko Lulū picā jūs izmantosiet vārdus, kurus nesapratīs Kebabā. Ikvienai grupai ir savs vārdu krājums, kuru atpazīs savējie un neatpazīs svešie. Turklāt šāda veida valoda nosaka hierarhiju. Lai būtu basketbola labākais fans, jums ir jāpārzina komandu sastāvi, nospēlēto spēļu iznākumi un labākie spēlētāji.
…
Ja pircējs zīmolu uzskata par savu draugu, uzticības un cieņas sajūta var ļoti pozitīvi izmainīt viņa pieķeršanos zīmolam. Viena no īstu zīmolu īpašībām ir to spēja veidot paliekošu tēlu, izmantojot komunikāciju ar pircējiem. Paliekošas gaidas parasti nozīmē stipras pozitīvas kultūras rezultātus. Kultūrai, kā arī visam pārējam, ir jāiet līdzi laikam, lai atbilstu mūsdienu klientu mainīgajām vajadzībām un prasībām. Pārāk bieži organizācijas kultūras, kuras kādreiz bija harmonijā ar pircējiem, kļūst novecojušas vai pat neiederīgas kādam zīmolam.
