-
Izglītības politika
Latvijas mazākumtautību izglītības iespēju nodrošināšana. Daudzkultūru izglītība nav tikai līdzeklis sagatavošanai darba tirgum, personas attīstības veicināšanai un plašu zināšanu bāzes nodrošināšanai. Skolas ir arī nozīmīgas jauniešu sagatavošanai aktīva pilsoņa dzīvei. Ir svarīgi starpkultūru kontekstā atzīt to valodu vērtību, kurās runā minoritāšu kopienu locekļi, vienlaikus tiek uzskatīts, ka ir būtiski apgūt valstī dominējošo valodu, lai varētu dzīvot kā pilntiesīgi pilsoņi. Sekmējot valsts valodas apguvi pirmsskolas izglītības iestādēs, kas īsteno mazākumtautību programmas, tika nodrošināti metodikas kursi sākumskolas un pirmsskolas skolotājiem, kā arī sagatavošanas kursi sākumskolas un pirmsskolas vadītājiem. Tāpat īstenoti kursi mazākumtautību skolēnu vecākiem, izstrādātas e-programmas latviešu valodas apguvei, izstrādāti mācību materiāli un metodiskie materiāli skolotājiem. Palielināts atbalsts latviešu valodas, vēstures un kultūras apguvei latviešu diasporā, nodrošinot skolotāju darbību pastāvīgās vietās Baltkrievijā, Krievijas Federācijā un Īrijā. Metodiski atbalstīts mazākumtautību valodas un literatūras apguves process izglītības iestādēs, kurās īsteno mazākumtautību izglītības programmas. Piedāvāti metodikas kursi pieaugušo skolotājiem, kā arī kursi mazākumtautību skolotājiem profesionālās kompetences pilnveidei, īstenojot mācību procesu latviski vai bilingvāli.
…
Izglītība ir gan zināšanu apgūšana, gan arī šī procesa rezultāts. Mūsdienās izglītība parasti tiek asociēta ar valsts izstrādātu izglītības saturu un oficiālām, valsts akreditētām, savstarpēji hierarhiski saistītām izglītības iestādēm, kuras kopā veido izglītības sistēmu. Politika ir sabiedrisks process, kurā dažādas iedzīvotāju interešu grupas, institūcijas, uzņēmumi vai atsevišķi indivīdi, veic darbības dažādu mērķu sasniegšanai. Izglītības politika- sabiedrisks process, kurā valsts veic dažādas darbības izglītības attīstīšanas mērķa sasniegšanai. Latvijas izglītības koncepcijā teikts: “ Izglītība ir mērķtiecīgs personības attīstības process un rezultāts. Tā ir visa cilvēka mūža laikā notiekošā izglītošanās un izglītošana, kā rezultātā veidojas un pilnveidojas viņa garīgā un garīgi fiziskā kvalitāte- izglītība.” Mērķis- radīt iespējas ikvienam cilvēkam veidoties par garīgi un fiziski brīvu, atbildīgu, radošu personību, kura prot dzīvot pilnvērtīgu dzīvi mainīgajā sabiedrībā.
