-
SIA "Solaris" mārketinga politikas izstrādāšana
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Uzņēmuma un darbības tirgus apraksts | 4 |
2. | PEST analīze | 5 |
3. | Iespējas un draudi | 10 |
4. | Segmentēšana un konkurentu analīze | 14 |
4.1. | SIA „Solaris” klientu segmentēšana | 14 |
4.2. | SIA „Solaris” vēlmju, funkcionālās, preču un starpuzņēmumu konkurences apraksts | 15 |
4.3. | SIA „ Solaris” būtiskāko konkurentu analīze | 15 |
5. | Misija, vīzija, mērķi, konkurētspējīga priekšrocība | 17 |
6. | Stratēgijas formulējums | 19 |
7. | Mārketinga politikas izstrāde | 20 |
Secinājumi un priekšlikumi | 22 |
Uzņēmuma nosaukums ir SIA “Solaris”. Uzņēmuma nosaukums aicina katram būt pievilcīgam. Angļu valoda ir izvēlēta tāpēc, ka turpinās globalizācijas process un ar šādu nosaukumu uzņēmumam būs vieglāk nodrošināt atpazīstamību starptautiskajā tirgū. SIA „Solaris” komercreģistrā ir reģistrēta 1994. gadā. Uzņēmuma atrašanās vieta ir Latvija, Rīga, Blaumaņa iela 38. Darbinieku skaits 2005. gada beigās – 22.
Uzņēmuma darbības nozare ir skaistumkopšana. Uzņēmums nodarbojas ar frizētavas un skaistumkopšanas pakalpojumu sniegšanu – frizētava-salons. Uzņēmuma darbības veids: pakalpojumu.
Tirgus mērķauditorija ir aktīvie un veiksmīgie jaunākās paaudzes cilvēkiem (18-39 gadi), kas prot novērtēt laba izskata nozīmi savā dzīvē.
Uzņēmuma „Solaris” galvenie piegādātāji ir pazīstami un stabili uzņēmumi. Pamatlīdzekļu iegāde notiek SIA “Galateja”, savukārt galvenie palīgmateriālu piegādātāji ir SIA “Soesta” un “Creative”, kas Latvijā pārstāv pasaules vadošo kosmētikas produktu ražotājus.
Konkurenti – Latvijā šobrīd ir vairāki prestižu frizētavu tīkli, kas piedāvā līdzīgu produktu, piemēram:“Maija”, “Šade”, “Kolonna”, “Brigita”, “Dzintreks”.
Nozarē vērojamas konkurences pastiprināšanās pazīmes, jo nozarē strauji attīstās gan Latvijā, gan arī pasaulē. Uzņēmumu konkurētspēja ir augsta, tomēr, ar pārdomātu agresīvas reklāmas kampaņu ir iespējams pārņemt daļu esošo šīs nozares klientu, kā arī piesaistot jaunus, kas ir sasnieguši tādu dzīves līmeni, kad rodas vēlēšanās un iespējas izmantot augstāka līmeņa pakalpojumus.…
Sabiedrības ar ierobežoto atbidību „ Solaris” darbības sfēra ir skaistumkopšanas pakalpojumu sniegšana. Līdz ar straujo pakalpojuma tirgus attīstību un pieprasījuma pieaugumu šajā nozarē, palielinās arī šādu pakalpojumu sniedzēju skaits un konkurence. Skaistumkopšanas jomā ir ļoti svarīgi sniegt kvalitatīvus pakalpojumus noteiktā cenu līmenī un bieži cena nav galvenais faktors skaistumkopšanas salona izvēlē – kā galvenā ir klienta labsajūta. Tāpēc ir ļoti būtiski izstrādāt uzņēmuma mārketinga politiku. Darba mērķis ir izstrādāt SIA „ Solaris” mārketinga politiku un izstrādāt secinājumus un priekšlikumus uzņēmuma darbības uzlabošanai, lai piesaistītu arvien jaunus klientus un iegūtu arvien vairāk pastāvīgo klientu, kā arī maksimizētu uzņēmuma īpašnieku peļņu.
