-
Debitoru uzskaite, kontrole un analīze budžeta iestādē
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 7 | |
1. | ANALĪTISKAIS APSKATS | 9 |
1.1. | Debitoru būtība un klasifikācija pašvaldības iestādē | 9 |
1.2. | Debitoru uzskaiti pašvaldības iestādē reglamentējošie normatīvie akti | 11 |
1.3. | Debitoru uzskaite budžeta iestādēs | 16 |
1.4. | Debitoru pārvaldība | 23 |
2. | SITUĀCIJAS IZPĒTE | 29 |
2.1. | Iestādes vispārējs raksturojums | 29 |
2.2. | Debitoru uzskaiti iestādē reglamentējošie normatīvie akti | 31 |
2.3. | Debitoru parādu uzskaite iestādē | 32 |
2.4. | Debitoru parādu sastāvs iestādē | 37 |
3. | PĒTĪJUMA REZULTĀTI | 49 |
3.1. | Debitoru pārvaldība iestādē | 49 |
3.2. | Debitoru parādu inventarizācija un kontrole iestādē | 52 |
3.3. | Pastāvošās problēmas iestādes debitoru pārvaldībā un tās pilnveides iespējas | 57 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 61 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN INFORMĀCIJAS AVOTU SARAKSTS | 64 | |
GALVOJUMS | 64 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Bakalaura darba izstrādes rezultātā autore izdarīja šādus galvenos secinājumus:
1. Katra iestāde debitoru parādu administrēšanu un piedziņu veic individuāli – atkarībā no tās lieluma, no debitoru parādnieku skaita un kopējās debitoru summas, no katra debitora parāda summas, kā arī no iestādes rīcībā esošajiem finanšu un cilvēku resursiem.
2. Ja parādu piedziņas procesā tiek iesaistītas trešās puses, tas iestādei saistīsies ar papildus izmaksām, taču, ja iestādes vadība izlemj, ka parādu piedziņu veiks iestādes darbinieki, tas no viņiem prasīs daudz laika.
3. Maz ir pieejama literatūra par grāmatvedības, to starp, debitoru uzskaiti budžeta iestādēs, īpaši, latviešu valodā.
4. Informācija, kas apkopota grāmatās par budžeta iestāžu grāmatvedības uzskaiti reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, ir novecojusi. Tāpēc budžeta iestāžu grāmatvežiem jaunākā informācija ir jāmeklē internetā, kas nav ērti un aizņem daudz laika.
5. Pastāv nelielas, taču atšķirības un īpatnības budžeta iestāžu grāmatvedības un debitoru parādu uzskaitē.
6. Debitoru parādi, sniedzot maksas pakalpojumus, veidojas arī budžeta iestādēm.
7. Atkarībā no budžeta iestādes darbības un pakalpojumu specifikas, debitori var būt gan fiziskas personas, gan juridiskas personas, to starp, arī citas valsts vai pašvaldības budžeta iestādes.
…
