-
Sociālo mediju ietekme uz ķermeņa tēla uztveri jauniešu vidū
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 2 | |
Ievads | 4 | |
1. | Ķermeņa tēls | 5 |
1.1. | Ķermeņa tēla jēdziens | 5 |
1.2. | Dzimumu atšķirības saistībā ar neapmierinātību ar ķermeni | 6 |
1.3. | Ķermeņa tēls pusaudžu gados | 8 |
2. | Ķermeņa attēls sociālajos medijos | 10 |
3. | Praktiskā daļa | 14 |
3.1 | Izpētes metodes | 14 |
3.2 | Izpētes rezultāti un analīze | 15 |
Secinājumi | 21 | |
Literatūras saraksts | 22 | |
Pielikums | 25 |
Ņemot vērā visas izmaiņas, kas notiek vecumā no 14 līdz 19 gadiem, neapmierinātība ar
ķermeni ir realitāte un liela problēma jauniešu dzīvē. Pusaudžu vecums ir attīstības posms, kurā
pastāv spēcīgs spiediens ievērot skaistuma standartus un būt pieņemtam draugu un vienaudžu
vidū, un ir ļoti svarīgi izpētīt vienu no aktuālākajiem zināmajiem faktoriem, kas ietekmē cilvēku
ķermeņa tēlu - sociālos medijus.
Aktuālitāti tēma nezaudē jau vairākus gadus, jo sociālie mediji ir ņeatņemama
21.gadsimta daļa, un tie attīstās katru gadu. Sociālājiem medijiem attīstoties, attīstās un mainās
arī to ietekme uz cilvēku. Ja cilvēka jau izkropļotajai ķermeņa uztverei pievieno vēl idealizētā
ķermeņa un skaistuma standartu klātbūtni medijos, mēdz pastāvēt nemitīgi uzbrukumi viņa
pašcieņai un ķermeņa redzējumam. It īpaši no 10 līdz 19 gadiem, pusaudža un jaunieša gados,
jo laikā, kad pubertāte atstāj lielu ietekmi, indivīds piedzīvo lielas pārmaiņas savā ķermenī un
prātā, un viņu var ļoti viegli ietekmēt. Pusaudži var pavadīt daudz laika, izlemjot, kā viņi vēlas
sevi parādīt, un salīdzinot sevi ar internetā un sociālajos plašsaziņas līdzekļos redzamajiem
cilvēkiem, kas var veicināt negatīvas bažas par ķermeņa tēlu.…
Zinātniski pētnieciskais darbs “Sociālo mediju ietekme uz ķermeņa tēla uztveri jauniešu vidū”. Darbā analizēts – ķermeņa tēla jēdziens, kā arī pusaudžu ķermeņa tēla veidošana un sociālo mediju ietekme uz pusaudžu ķermeņa tēlu un pašpieņemšanu, citi sociālie faktori, kas var ietekmēt pusaudža ķermeņa tēlu. Darba mērķis – izpētīt, vai pastāv saikne starp aktīvu sociālo mediju lietošanu un negatīvu ķermeņa tēlu jauniešu vidū. Darba praktiskajā daļā tika veikta 13-19 gadus vecu jauniešu aptauja. Respondentu skaits ir 195. Darba rezultāti apkopoti, izanalizēti, salīdzināti un attēloti tabulās un attēlos. Atslēgas vārdi: ķermeņa tēls, sociālie mediji, pašpieņemšana, jaunieši.
Materiāls ir PDF formātā.
