Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Bērna attīstības lekciju konspekts', 1.
  • Konspekts 'Bērna attīstības lekciju konspekts', 2.
  • Konspekts 'Bērna attīstības lekciju konspekts', 3.
  • Konspekts 'Bērna attīstības lekciju konspekts', 4.
  • Konspekts 'Bērna attīstības lekciju konspekts', 5.
  • Konspekts 'Bērna attīstības lekciju konspekts', 6.
  • Konspekts 'Bērna attīstības lekciju konspekts', 7.
  • Konspekts 'Bērna attīstības lekciju konspekts', 8.
  • Konspekts 'Bērna attīstības lekciju konspekts', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Attīstības psiholoģija ir cieši saistīta ar 2 jēdzieniem:
• Augšana
• Attīstība

Ar augšanu saprot kvantatīvu procesu(piem.,ķermeņa šūnu ražošana, masa)
Ar attīstību saprot kvalitatīvu procesu, kas saistās ar organisma strukturālajām pāmaiņām, kā arī, kurā iet runa par neatgriezenisku pārmaiņu aspektu.

Fiziskā attīstība sākas ar apaugļošānos zigotas (apaugļota olšūna) veidošanās brīdī un turpinās līdz fiziskajam pilnbriedam, ko sasniedz jaunībā.

Psihiskā attīstība saistīta ar:
Galvas smadzeņu nobriešana,
Izziņas jeb kognitīvo attīstību(sajūtas, uztvere, domāšana, atmiņa),
Emocionālo attīstību,
Personības psihisko īpašību veidošanās(temperaments, spējas, raksturs),
Izmaiņām voluntārajā(gribas) sfērā,
Personības socializācija(bērns apgūst dažādass sociālās lomas).

Sociālā un psihiskā attīstība indivīda dzīves laikā turpinās.

Aristotelis izdala 3 attīstības posmus:

No dzimšanas līdz 7 gadiem,
No 7 gadiem līdz dzimumbriedumam,
No dzimumbrieduma līdz 21 gadam.

Autora komentārsAtvērt
Atlants