-
Sociāli atbildīga un izklaidējoša audiovizuālā satura efektivitāte sociālo mediju auditorijas ietekmēšanā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | Sociālās atbildības koncepts | 7 |
1.1. | Korporatīvā sociālā atbildība | 7 |
1.2. | Individuālā sociālā atbildība | 8 |
1.3. | Mediju sociālā atbildība | 8 |
2. | Sociālie mediji | 10 |
2.1. | Sociālo mediju auditorijas motivācija satura tālākā izplatīšanā | 11 |
2.2. | Sociālo mediju satura ietekme uz auditoriju | 11 |
3. | Auditorijas iesaiste un aktivitāte | 14 |
3.1. | ATTN: dati | 14 |
3.2. | Jubilee dati | 16 |
3.3. | SoulPancake dati | 17 |
4. | Auditorijas viedoklis un attieksme | 20 |
4.1. | Sociāli atbildīga un izklaidējoša satura piemēru analīze | 21 |
4.2. | Auditorijas viedoklis par sociāli atbildīga un izklaidējoša satura efektivitāti | 22 |
Secinājumi | 26 | |
Priekšlikumi | 27 | |
Nobeigums | 28 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 29 |
Secinājumi
1. Atbildot uz pētījuma jautājumu, darba autors secina, ka mediju satura veidošanas
kontekstā, gadījumos, kad informācija tiek pasniegta kā fakta konstatācija, sociālās
atbildības koncepts izpaužas kā apņemšanās publicēt tikai patiesu un pamatotu saturu. Sociālās atbildības koncepts izpaužas arī kā sava pienākuma, izmantot sev pieejamo ietekmi sabiedrības informēšanā un izglītošanā, apzināta izpildīšana.
2. Atbildot uz pētījuma jautājumu, darba autors secina, ka sociāli atbildīgs un
izklaidējošs sociālo mediju saturs spēj ietekmēt auditoriju, radot vēlmi izvērtēt savu un apkārtējo cilvēku rīcību, kā arī sniedzot impulsu veikt aktīvas darbības kādas sociālas problēmas risināšanā.
3. Darba autors secina, ka sociālo mediju piedāvātās iespējas un ērtā informācijas
pieejamība ir radījusi iespēju jebkuram sabiedrības loceklim kļūt par viedokļu līderi,
izmantojot mērķtiecīgi veidotu saturu un pulcējot ap sevi domubiedru loku.
4. Veicot kontentanalīzi, autors secina, ka sociāli atbildīga un izklaidējoša satura
auditorijas iesaistes un aktivitātes rādītāji ir labāki par vidējiem rādītājiem sociālo
mediju satura industrijā, kas norāda uz satura kvalitāti un spēju mudināt auditoriju
uz diskusiju.
5. Darba autors secina, ka nav nosakāms konkrēta veida veiksmīgākais sociāli atbildīga un izklaidējoša satura formāts. Šāda satura izdošanos nosaka, balstoties uz satura ideoloģisko mērķi, pareizi izvēlēta mērķauditorija, platforma un satura narratīva kvalitāte.…
Sociālās atbildības koncepts aizvien biežāk ieņem nozīmīgu lomu mūsdienu sabiedrības ikdienā un mediju nozare nav izņēmums. Sociālie mediji ir snieguši iespēju jebkuram kļūt par audiovizuālā satura veidotāju un izmantot gūto ietekmi pēc saviem ieskatiem. Popularitāti sociālajos medijos turpina gūt frāzes, kas raksturo konkrēta veida satura popularitāti - sociāli atbildīgs, uz cilvēku attiecībām centrēts, informatīvi izklaidējošs, u.t.t.. Auditorijas uzmanības noturības ilgums turpina samazināties, veidojas satura pārsātināšanās un nemitīgi notiek aktīva cīņa par katru skatītāju. Izklaidējošs, spilgts un dinamisks saturs aizvien biežāk gūst virsroku, atstājot ēnā kvalitatīvu, detalizētu un informatīvu saturu. Šī sociālo mediju auditorijas priekšroku specifika ir radījusi jaunu fenomenu audiovizuālā satura vidē – izklaidējošu saturu, kas par savu pašmērķi izvirza sociālo atbildību pret auditoriju, tādējādi informējot, veicinot diskusijas un izklaidējot vienlaikus. Sociālās atbildības koncepta popularitāte ir augusi pēdējo 50 gadu laikā, pasliktinoties ekoloģiskajām problēmām, saasinoties ekonomisko slāņu sašķeltībai un pieaugot savstarpējai sabiedriskai neiecietībai. Darbā apkopota informācija par sociālās atbildības konceptu un tā sasaisti ar sociālo mediju saturu, sociālo mediju ietekmi uz sabiedrību un to lomu sabiedrības uzskatu veidošanā.
PDF formāts.
