Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.06.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Romiešu dabisko tiesību teorija', 1.
  • Eseja 'Romiešu dabisko tiesību teorija', 2.
  • Eseja 'Romiešu dabisko tiesību teorija', 3.
  • Eseja 'Romiešu dabisko tiesību teorija', 4.
  • Eseja 'Romiešu dabisko tiesību teorija', 5.
  • Eseja 'Romiešu dabisko tiesību teorija', 6.
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Mūsdienās tādas starptautiskās organizācijas kā Apvienoto Nāciju Organizācija u.c., mudina valstis ievērot Dabiskos likumus, veidojot nacionālos tiesību aktus. Tomēr jāatzīst, ka šobrīd “kauja” ir zaudēta, un bieži vien likums ir netaisnīgs.
Daudzās valstu konstitūcijās un citos normatīvajos aktos, it kā ir iekļauti Dabisko tiesību principi, piemēram, tiesības uz dzīvību, brīvību, īpašumu u.c. Arī Latvijas Republikas Satversmē ir ierakstīts, ka cilvēks, viņa dzīvība, brīvība, viņa tiesības ir Latvijas augstākā pamatvērtība. Tomēr juridiskajā praksē mēs skaidri redzam, ka faktiski ir pazudis taisnīguma princips. Kaut vai piemērs, burtiski noticis pirms 5 dienām. Bērnu namā Jelgavā darbiniece baroja ar varu, rāva aiz matiem un sita pa rokām bērnu, un par to saņēma 210 eiro sodu. Turklāt viņa turpina strādāt tajā pašā bērnu namā ar tiem pašiem bērniem. Vai šajā gadījumā ir ievērots kāds no Cicerona vai cits romiešu juristu ieviestais Dabīgo tiesību princips?! Vai attiecībā pret cietušo bērnu ir ievērots taisnīguma princips, droši var teikt, ka nē, uzvarēja likuma “burts”. Un šādu piemēru ir daudz.

Autora komentārsAtvērt
Atlants