-
A/s "Dzintars" produkta markas tēla veidošana, lietošana un efektivitāte
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Ievads | |
2. | Produkta markas tēls | |
3. | A/S "Dzintars" produkta markas tēls | |
3.1. | A/S „Dzintars” produkta markas tēla veidošana | |
3.2. | A/S „Dzintars” produkta markas tēla lietošana | |
3.3. | A/S „Dzintars” produkta markas tēla efektivitāte | |
4. | Secinājumi |
4. Secinājumi
• Produkta marka ļauj izdalīt un pasniegt potenciālajiem pircējiem preces prestižu vai izcelt kādu tā lietošanas īpašību, vai pat vienlaicīgi vairākas šī produkta īpašības.
• Produkta markas izvēle liecina par uzticēšanos-gan produktam, gan uzņēmumam, kurš to ražo . Šo uzticēšanos nodrošina brenda sniegtais solījums un garantija, ka, iegādājoties produktu tas sniegs vēlamo labumu tā patēriņa rezultātā, mudina justies apmierinātam.
• A/S „Dzintars” savas produkcijas markas tēlu veido, radot iespaidu kā par uzņēmumu, kurš pieturas pie tradīcijām un ražo tikai dabīgu produkciju, turklāt, to darot, nekaitē videi.
• „Dzintars” ir brends, kurš ražo preces, kuras atbilst patērētāju vēlmēm un vajadzībām- ražojot to, kas ir nepieciešams, nevis mēģinot pārdot produktus, kuri ir saražoti.
• A/S „Dzintars” tendē savu produktu markas tēlu kā vietējo, Latvijā ražoto produkciju, kuras galvenais princips ir ražot tikai dabīgus produktus, tādejādi rūpējoties par savu patērētāju ķermeņa veselīgu kopšanu.
• Uzņēmums iekaro tirgu ar vienkāršību, ar savu produktu kvalitāti, bez liekiem papildus līdzekļiem un popularizēšanas.
• Lai arī brenda veidošana ir viens no galvenajiem jautājumiem produkta stratēģijā, un pazīstami brendi maksā augstāku cenu un dod iespēju uzņēmumiem veidot brendam lojālu tirgu, A/S „Dzintars” neizdod īpaši daudz līdzekļus sava brenda popularizēšanai, jo tas neveic apjomīgas reklamēšanas kampaņas masu plašsaziņas līdzekļos.
…
Darba autori patstāvīgajā darbā izvēlējās apskatīt produkta markas tēla veidošanu, lietošanu un efektivitāti uzņēmumā „Dzintars”. Šis uzņēmums tika izvēlēts tādu iemeslu dēļ, ka tas ir Latvijas uzņēmums, kurš ir dibināts jau 1849.gadā, kad tas ražoja praktiski vienīgo pieejamo kosmētiku Latvijas teritorijā tajā laikā, kurš ir pārcietis gan politisko režīmu maiņas, gan ekonomiskās krīzes un par spīti tam visam turpina savu veiksmīgo darbību arī mūsdienās. Uzņēmums šajos gados nav stāvējis uz vietas, bet attīstījies un paplašinājies- bez biokosmētikas, parfimērijas un dekoratīvās kosmētikas līdzekļu ražotnes ir arī savs instrumentu cehs presformu izgatavošanai, kartona un plastmasas iepakojumu ražošanas cehs. „ No idejas līdz gatavam produktam! ”- „Dzintars” izpilda kontrakta pasūtījumus pilna ražošanas cikla ietvaros. Kā vēl viens no iemesliem, kādēļ tika izvēlēts tieši šis uzņēmums ir tas, ka „Dzintars” ir turpinājis savu darbību un attīstījies, nemainot savas tradīcijas, produkcijas kvalitāti un pieturējies pie tikai dabīgas produkcijas ražošanas, ko izsaka arī uzņēmuma devīze „Primum non Nocere!”(Pirmkārt, nekaitē!), praktiski neizmantojot nekādas reklāmas plašsaziņas līdzekļos un mediju vidē. Tajā pat laikā uzņēmuma lojālo klientu loks ne tikai saglabājas, tam ir arī tendence pieaugt. Kā uzņēmums piesaista sev lojālu pircēju loku, cik liels tajā ir produkta markas tēla panākums, kas vispār ir produktu markas tēls kā tāds un kā tas ietekmē potenciālo pircēju attieksmi pret produktu, kā arī ko un cik daudz A/S „Dzintars” iegulda produkta tēla veidošanā, tiks apskatīts turpmākajā darbā.
