-
Pētījums par sabiedrisko attiecību speciālista vietu organizācijā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Ievads | 4 |
2. | Sabiedriskās attiecības | 5 |
3. | Organizēšana | 6 |
4. | Liepājas sociālā dienesta struktūra | 8 |
4.1. | Liepājas sociālā dienesta struktūras analīze | 9 |
5. | Swedbank(Hansabankas) organizācijas struktūra | 10 |
5.1. | Swedbank(Hansabankas) organizācijas struktūras analīze | 10 |
6. | Secinājumi | 12 |
7. | Izmantota literatūra | 13 |
Sabiedriskās attiecības ir pārvaldes funkcija, ar kuras palīdzību tiek nodibināti un uzturēti savstarpēji izdevīgi sakari starp kādu organizāciju un to sabiedrību , no kuras ir atkarīgas šīs organizācijas veiksmes un neveiksmes. [2]
Sabiedriskās attiecības veido uzņēmuma iekšējās un ārējās attiecības jeb komunikāciju. Iekšējā komunikācija ir uzņēmuma vadības veidotās attiecības ar uzņēmuma darbiniekiem, savukārt, uzņēmuma ārējā komunikācija ir savstarpējo attiecību veidošana ar mērķauditoriju.
Lai informētu sabiedrību par uzņēmumu un tā piedāvājumiem, sabiedriskajām attiecībām ir jānodrošina uzņēmuma komunikācija ar presi un medijiem. Tas ir nepieciešams, lai nodrošinātu uzņēmuma atpazīstamību un imidža veidošanu. Sabiedriskajām attiecībām ir jāsniedz mērķauditorijai tā informācijas, kas tām liekas svarīga, nepieciešama un skaidri saprotama.
Lielākoties uzņēmumi izvēlas sabiedrisko attiecību pakalpojumus krīzes situācijās, kad ir jānovērš sabiedrības negatīvās domas par uzņēmumu un jāizceļ to darbības sfēru un piedāvājumus, ar ko atšķiras no citiem uzņēmumu piedāvājumiem. …
3. Organizēšana Organizēt nozīmē visu sistemātiski sakārtot un pielāgot paredzētajiem mērķiem.[1] Organizēšana ir organizācijas resursu koncentrēšana, sadale un koordinēšana, lai realizētu noteiktus plānus un sasniegtu organizācijas mērķus. Organizācijas struktūra ir tās sadalīšana noteiktās nodaļās atbilstoši mērķiem. No tās atkarīgs organizācijas sakārtojums Organizācijas sakārtojums ir tās struktūras veidošanas un sakārtošanas modelis, kas atbilst organizācijas mērķiem. Galvenie darba organizēšanas veidi Specializētā darba dalīšana Apvienošana nodalās (departamentos) Vertikālā darbības dalīšana un vadības apjoma noteikšana. Pilnvaru piešķiršana un atbildības pakāpes noteikšana Specializētā darba dalīšana organizācijās ir konkrētu darbu nodošana konkrētiem speciālistiem, kas no organizācijas viedokļa varētu šo darbu izpildīt labāk nekā pārējie Plusi - paaugstinās darbinieku kvalifikācija, palielinās darba efektivitāte, attīstās arī izmantotā tehnika. Mīnusi - vienmuļš darbs, ierobežoti motivēšanas paņēmieni, iepriekšminētā dēj var pasliktināties produkcijas kvalitāte. Alternatīvas - darbību rotācijas princips, darbības zonas paplašināšana, darbību dažādošana, darba grupu veidošana. Sabiedriskās attiecības ir pārvaldes funkcija, ar kuras palīdzību tiek nodibināti un uzturēti savstarpēji izdevīgi sakari starp kādu organizāciju un to sabiedrību , no kuras ir atkarīgas šīs organizācijas veiksmes un neveiksmes. [2] Sabiedriskās attiecības veido uzņēmuma iekšējās un ārējās attiecības jeb komunikāciju. Iekšējā komunikācija ir uzņēmuma vadības veidotās attiecības ar uzņēmuma darbiniekiem, savukārt, uzņēmuma ārējā komunikācija ir savstarpējo attiecību veidošana ar mērķauditoriju.
