2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 2 | |
1. | ADMINISTRATĪVA PROCESA JĒDZIENS UN BŪTĪBA | 3 |
2. | OBJEKTĪVAS IZMEKLĒŠANAS PRINCIPS | 6 |
3. | PIERĀDĪŠANAS LĪDZEKĻI, PIERĀDĪJUMI | 8 |
3.1. | Administratīvā pārkāpuma vietas apskate | 11 |
3.2. | Administratīva pārkāpuma protokols | 12 |
Nobeigums | 13 | |
IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS | 14 |
Nobeigums
Laika gaitā attīstās tiesiskā apziņa, ka arī pieaug normatīvai regulēšanai pakļauto situāciju un gadījumu skaits, to sekmē gan globalizācijas procesi, gan pasaules ekonomiskie, politiskie un sociālie procesi; zināma ietekme uz tiesību nozari ir arī tehnoloģiju attīstībai. Minētie aspekti nepārtraukti veido jaunus izaicinājumus publiskās pārvaldes jomā. Tiesiskās valsts kopību veido tiesību sistēma, tiesību normu pielietošanas prakse, valsts institucionāla iekārta un tiesiska apziņa, citiem vārdiem sakārtota tiesiskā vide. Mūsdienu demokrātiskas valsts stabilitātes pamats ir sabiedrības uzticība un uzticēšanas valstij. Demokrātijas ilgtspējīgai attīstībai ir vitāli svarīgi nodrošināt cilvēktiesību ievērošanu, privāto tiesību personu tiesisko interešu aizsardzību. Viens no nozīmīgākajiem jēdzieniem, kurš lietots tiesību zinātnē, ir jēdziens "pierādīšana". Efektīvi pierādījumi par faktiskajiem apstākļiem ir viens no obligātajiem priekšnosacījumiem, lai tiesvedībā tiktu panākts taisnīgs rezultāts. Vērojot tiesību nozares tendences, tiesisko anomāliju daudzveidību, var prognozēt arī pieradījumu institūta evolūciju, pieradīšanas veidu un formu paplašināšanos un pārveidošanos. Var noteikti apgalvot, ka pierādīšanas loma administratīvajā procesa saglabās savu nozīmi un pieradījumu ievākšanai, nostiprināšanai un tālākai to izmantošanai tiks pievērsta padziļināta uzmanība, līdztekus jautājuma tiesiskas regulēšanas attīstībai.
…
Latvijas Republika īsā laikā veica lielu ceļu no cariskās autoritāras valsts uzbūves līdz modernai tiesiskai valstij, kas kļuva iespējams pateicoties drosmīgām tiesību sistēmas reformām un uzlabojumiem. Tiesiskās valsts raksturīga iezīme ir tā, ka nozīmīga loma tiek atvēlēta cilvēktiesību ievērošanai, ko primāri garantē administratīvo tiesību nozare, stabilizējot un līdzsvarojot Valsts un tās pilsoņu savstarpējas tiesiskās attiecības, pasargājot iedzīvotājus no iespējamas patvaļas, netaisnīguma un to tiesību nepamatotu pārkāpšanu. Iestādēm, veicot valsts pārvaldes darbības, jārīkojas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktām, bet pieņemtiem lēmumiem jābūt objektīviem un pamatotiem uz lemjama jautājuma vispusīgas izzināšanas. Svarīga loma, pieņemot privāto tiesību personām nelabvēlīgo lēmumu ir objektīvas izmeklēšanas principam. Iestādei un tiesai ir pienākums noskaidrot lietas apstākļus, izvērtējot visus lietā esošus pierādījumus. Pierādījumiem administratīvajā procesa ir noteicoša loma objektīva un argumentēta lēmuma pieņemšanai. Tāpēc īpaši svarīgi ir apzināties kas administratīvajā procesā ir uzskatāms par pierādījumu, kādi ir pierādījumu veidi un to īpatnības.
