-
Civilās reliģijas Amerikā
Civilā reliģija ir acīmredzami iesaistīta aktuālākajos morāles un politiskajos jautājumos ik dienas. "Dievs" viennozīmīgi bija centrālais simbols civilajā reliģijā no sākuma, un ir arī mūsdienās. Šis simbols ir tikpat svarīgs civilajā reliģijā, kā tas ir jūdaisms vai kristietība. Astoņpadsmitā gadsimtā tas nesagādāja problēmas.
Trešais mēģinājums
Nobeigumā var būt lietderīgi saistīt pilsonisko reliģiju visnopietnākajā situācijā, ka mēs kā amerikāņi tagad saskaramies, ko es saucu par trešās reizes izmēģinājumu. Pirmo reizi izmēģinājumu nācās darīt par neatkarības jautājumu - vai mums vajadzētu vai varētu vadīt mūsu pašu lietas mūsu pašu veidā. Otrais laiks pētījumā bija jautājums par verdzību, kas savukārt bija visvairāk izvirzītais aspekts vispārīgajā problēmā, kas pilna institucionalizācijas demokrātijas ietvaros mūsu valstī.
Džefersons ir teicis: Kad tauta ir ļoti spēcīgs, bet trūkst pašapziņas, tā var rīkoties tādā veidā, kas ir bīstama gan sev, gan citiem.
Pakāpeniski, bet nepārprotami, Amerika nepieļaujot šai varai augstprātību, kas ir nomocīta, novājināta un dažos gadījumos iznīcināta tautas pagātnē.
…
Šajā rakstā tiks rakstīts par Daedalus konferenci 1966.gada maijā, kura tika atkārtota 1968.gadā. Raksta autors ir pārliecināts, ka katrai tautai un ikvienam cilvēkam ir kaut kāda veida reliģiskā izpratne, nevis vienkārša nosodīšana. Lai gan daži apgalvo, ka kristietība ir valsts ticība, un citi, kas baznīcu un sinagogu - daži ir sapratuši, ka tās tiešām pastāv līdzās un ir diezgan skaidri nošķirtas no baznīcās izstrādātajām un labi institucionalizētajām pilsoniskās reliģijas Amerikā. Šis raksts norāda, ne tikai to, ka ir tāda lieta, bet arī to, ka šī reliģija, vai varbūt labāk, šī reliģiskā dimensija, ir ar savu nopietnību un integritāti, un prasa to pašu aprūpi sapratni, ko kāda cita reliģija dara.
