-
Valsts pārvalde un aizsardzība
Tiešās pārvaldes iestādes ir visas iestādes, kas juridiski pieder pie Latvijas Republikas. Tās ir ministrijas un citas Ministru kabinetam, Ministru prezidentam vai ministram tieši pakļautas pārvaldes iestādes, kā arī to padotībā esošas iestādes.
Pastarpinātās pārvaldes iestādes ir pašvaldību un citu atvasināto publisko tiesību juridisko personu izveidotās iestādes. Attiecībā uz pastarpināto pārvaldi prioritāra ir šo institūciju autonomija, tāpēc padotība Ministru kabinetam attiecībā uz tām nozīmē pārraudzību (tiesiskuma kontroli), proti, valdībai jāgarantē, ka pastarpinātā pārvalde tās autonomā kompetencē nodotos uzdevumus veic tiesiski.
AIZSARDZĪBA
Aizsardzības ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde valsts aizsardzība nozarē, kas izstrādā valsts aizsardzības politiku, organizē un koordinē valsts aizsardzības politikas īstenošanu un veic citas ārējos normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.
Aizsardzības ministrijas pakļautībā ir:
Militārās izlūkošanas un drošības dienests,
Aizsardzības īpašumu valsts aģentūra,
valsts aģentūra „Latvijas Kara muzejs”,
valsts aģentūra „Tēvijas sargs”,
Jaunsardzes centrs un Latvijas
ģeotelpiskās informācijas aģentūra.…
Valsts pārvalde ir organizēta vienotā hierarhiskā sistēmā. Neviena iestāde vai pārvaldes amatpersona nevar atrasties ārpus šīs sistēmas. Valsts pārvaldes iestādes tiek iedalītas tiešās pārvaldes iestādēs un pastarpinātās pārvaldes iestādēs: Mēs aplūkojām Valsts pārvaldes iestādes:„Starptautiskā lidosta Rīga” „Latvijas dzelzceļš”Starptautiskā lidosta Rīga”Bilances un peļņas vai zaudējuma aprēķina horizontālā analīze un situācijas novērtēšana.Pēc bilances var secināt, ka:• Debitoru parādu pieaugums var liecināt par klientu maksātnespēju, izmaiņām norēķinu politikā, bet šajā situācijā to var pieskaitīt pie pozitīvajām tendencēm, jo palielinās neto apgrozījums.• Naudas līdzekļu daudzums mainās kontos, bet 2005. gada tas ir samēra strauji samazinājies, salīdzinot ar 2004 un 2006 gadu, tāda pati situācija ir arī krājumos, 2005 gadu samazinājās strauji salīdzinot ar 2004 un 2005 gadiem.• Pieauguma tendences pašu kapitālā vērtējamas pozitīvi• Īstermiņa parādi kreditoriem palielinās, tā ir negatīva tendence, tas norāda, ka uzņēmums nespēj savlaicīgi norēķināties ar darbiniekiem, budžetu, kredītiestādēm.
