-
Mācību procesa pilnveides iespējas temata ”Iekšzemes kopprodukts un ekonomikas izaugsme” apguvē
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. nodaļa | Mācību procesa pilnveides nepieciešamība temata „IKP un ekonomikas izaugsme” apguvē | 7 |
1.1. | Valsts vidējās izglītības standarts mācību priekšmetā „Biznesa ekonomiskie pamati” prasības temata „IKP un ekonomikas izaugsme” apguvē | 7 |
1.2. | LR Izglītības ministrijas Izglītības satura un eksaminācijas centra „Biznesa ekonomiskie pamati” programmas analīze, problēmas un iespējamie risinājumi | 11 |
1.3. | Temata „IKP un ekonomikas izaugsme” jautājumu atspoguļojums publicētajā mācību literatūrā un to atbilstība valsts standarta un mācību programmas prasībām | 17 |
1.4. | Kopsavilkums | 26 |
2.nodaļa | Pedagoģijas teorijas principu ievērošana mācību procesa pilnveidē | 28 |
2.1. | Pedagoģiskā un mācību procesa mijiedarbība, mācību procesa struktūra, virzošie spēki un likumsakarības | 28 |
2.2. | Mācību procesa funkcijas, to vienotība | 31 |
2.3. | Mācīšanas un mācīšanās darbību sabalansētība mācību procesā vecāko klašu skolēnu vecumposmā | 33 |
2.4. | Mācību metodes un paņēmieni, to klasifikācija un izvēle | 40 |
2.5. | Mācību satura un metožu vienotība saistībā ar mācību satura apguves līmeņiem un Blūma taksonomiju | 52 |
3.nodaļa | Autora izstrādātais metodiskais materiāls skolotājiem par tematu ”IKP un ekonomikas izaugsme” kā mācību procesa pilnveides variants | 58 |
3.1. | IKP kā svarīgākais rādītājs valsts makroekonomiskā stāvokļa raksturošanā | 59 |
3.2. | Makroekonomikas rādītāju nozīme valsts ekonomikas raksturošanā | 71 |
3.3. | Ekonomikas izaugsme Latvijā un pasaulē | 83 |
3.4. | Darbs grupās. „Ekonomisko un sociālo lēmumu pieņemšana” | 93 |
3.5. | Uzdevumi, testi, ieteicamās argumentētā pārsprieduma tēmas | 95 |
4.nodaļa | Autora izstrādātā metodiskā materiāla izvērtējums | 99 |
Secinājumi un priekšlikumi | 103 | |
Annotation | 107 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 109 | |
Pielikums | 111 |
Pagājušā gadsimta beigās Latvijā notika pāreja no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, un tādēļ ir iespējams salīdzināt un novērtēt notiekošo politiskajā, ekonomiskajā un sociālajā sfērā.
Turklāt paralēli norisēm Latvijas sabiedrībā ir novērojama otra tendence: pasaules valstu ekonomikas kļūst savstarpēji atkarīgākas un aktuāli kļūst arī globalizācijas procesi. Šīs izmaiņas ir skārušas un skar visas paaudzes, kas dzīvo Latvijā.
Globalizācijas apstākļos valstij ir nepieciešams ilgtermiņa skatījums nākotnē. Latvijas stratēģiskais mērķis ir uz zināšanām balstīta ekonomikas un sabiedrības veidošana. Latvijai ir svarīgi izšķirties, kurās nozarēs attīstīt zinātnisko un tehnoloģisko pētniecību un augsto tehnoloģiju ražotnes, jo resursu nepietiekamības dēļ to būs grūti nodrošināt. Globalizācijas tendences būtiski maina cilvēku dzīvi, darījuma vidi un viņu lomu uzņēmējdarbībā. Lai dzīvotu un darbotos jaunajos apstākļos, ir jāsagatavo ne tikai augstas kvalifikācijas speciālisti, bet arī uzņēmīgi, radoši neatkarīgi savā rīcībā, iniciatīvas pilni, riskēt gatavi, konkurētspējīgi cilvēki, kas varētu nodarbinātāt paši sevi un vadīt citus. [12, 10]…
Mērķauditorija: profesionālās augstākās izglītības studiju programmas studentiem pedagoģijā un ekonomikā
