-
Reklāma un autortiesības. Tiesību akti, problēmgadījumi
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
NORMATĪVAIS REGULĒJUMS REKLĀMAS UN AUTORTIESĪBU JOMĀ | 5 | |
Latvijas republikas normatīvie akti | 5 | |
Eiropas savienības regulējums | 6 | |
Starptautiskie tiesību akti | 7 | |
JURIDISKO NORMU ANALĪZE REKLĀMĀ | 8 | |
Reklāmas radīšana un autortiesības | 8 | |
Reklāmas izmantošana un autortiesību pārkāpumi | 8 | |
Interneta reklāmas specifika | 9 | |
PROBLĒMGADĪJUMU ANALĪZE | 10 | |
Tiesu prakse Latvijā | 10 | |
Starptautiski precedenti | 10 | |
Izvēlētā problēmgadījuma analīze | 10 | |
SECINĀJUMI | 12 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 13 |
Reklāma ir būtisks mūsdienu ekonomikas un sabiedrības elements, kas nodrošina preču un pakalpojumu virzību tirgū, vienlaikus ietekmējot patērētāju uzvedību un sabiedrības kultūru. Līdz ar digitālās vides attīstību reklāmas nozare ir piedzīvojusi ievērojamas pārmaiņas – interneta un sociālo tīklu platformas ir kļuvušas par galveno reklāmas izplatīšanas kanālu. Šajā kontekstā radošo materiālu, piemēram, vizuālo mākslu, literāro darbu, mūzikas un videomateriālu, izmantošana reklāmās kļūst arvien biežāka. Tomēr līdz ar šo attīstību pieaug arī autortiesību pārkāpumu risks.
Autortiesības ir izņēmuma tiesību veids, kuru subjekts ir literāro un mākslas darbu autors, objekts-autora darbs, un tiek attiecinātas uz jebkuriem darba izmantojuma aspektiem un veidiem. Tās nereti atzīst par īpašumtiesību veidu. Tās nosaka, no kādām darbībām autors, autora mantinieks vai cits autortiesību pārņēmējs ir jāpasargā.…
