-
Reklāma un autortiesības. Tiesību akti, problēmgadījumi
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Reklāma un tiesību akti | 4 |
1.1. | Reklāmas definīcija | 4 |
1.2. | Reklāmas mērķis un funkcijas | 4 |
2. | Autortiesības un tiesību akti | 6 |
2.1. | Autortiesību un blakustiesību definīcijas | 6 |
2.2. | Autortiesību funkcijas | 6 |
2.3. | Autortiesību aizsargājamie un neaizsargājamie darbi | 7 |
3. | Reklāmas un autortiesību pārkāpumu sekas | 9 |
4. | Reklāmas un autortiesību pārkāpumu problēmgadījumi | 11 |
Secinājumi | 15 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 16 |
Secinājumi
1. Pret ikvienu kāda cita autora darbu ir jāizturas ar cieņu, ievērojot Autortiesības likumu.
2. Autortiesību ievērošana veicina jaunu oriģināldarbu tapšanu.
3. Autortiesības likums ir ļoti cieši saistīts ar Reklāmas likumu, ko ir būtiski zināt, ja nodarbojas reklāmas vai arī kādā līdzīga jomā.
4. Katram autoram ir jāpārzina Autortiesības likumu, lai spētu pilnvērtīgi aizsargāt savu darbu, tāpat nevienam autoram nevajadzētu izturēties vieglprātīgi, ļaujot to citiem “paņemt” par brīvu.
5. Nevar pamatoties uz vienu likumu, jo viena gadījuma ietvaros tiek apskatīti vairāki ar to saistošie likumi.
6. Juridiskais gadījums norāda uz to, ka patērētajiem ikdienā ir jābūt uzmanīgiem, jo pat plaši pazīstami uzņēmumi var maldināt ar reklāmās izvietoto informāciju.
7. Uzņēmumiem, kuriem ir svarīga sava reputācija, nav vēlams veikt autortiesību pārkāpumus, jo tas var pasliktināt ne tikai uzņēmuma tēla reputāciju, bet arī attiecības ar konkurentiem un klientiem, kā arī tādiem uzņēmumiem ir ieteicams konsultēties ar juristu par jebkādām darbībām, kas saistītas ar autortiesībām.
8. Spriežot pēc analizētajiem gadījumiem, Latvijā Autortiesību likums netiek nopietni ņemts vērā, jo uzņēmums, kurš atdarināja svešu ideju savā reklāmā, rīkojās bezatbildīgi, neētiski un nekaunīgi, bet uzņēmums, no kura “aizņēmās” ideju, netiesājās par savu taisnību, lai gan bija visas tiesības to darīt.
…
Referāta ietvaros tika aplūkota reklāmas definīcija, tās mērķis un funkcijas, kā arī ar to saistītie tiesību akti, tāpat tika aplūkota autortiesību definīcija, tās funkcijas un saistītie tiesību akti ar to, un tika izskatīti un izanalizēti trīs gadījumi, no kuriem viens ir juridisks no 2009. gada gadījums un pārējie divi ir saistīti ar tēmu, bet nav juridiski. Pārējie divi gadījumi ir no 2012. gada, kad viens no uzņēmumiem Latvijā, konkurējot ar diviem citiem uzņēmumiem, ar apzinātu nolūku atdarināja konkurentu reklāmas, tādējādi pārkāpjot reklāmas autortiesības.
