-
Procesu analīze un vadība
2021. - 2025. g.
Ir kritiski svarīgi, lai organizācijā būtu labi izstrādāts modelēšanas līgums, kurā izklāstītas visas prasības, kas nepieciešamas, lai vispusīgi aprakstītu lielu skaitu procesu dažādos hierarhijas līmeņos.
Metodei ir divas svarīgas priekšrocības. Pirmo es vērstu uz vērtības radīšanu organizācijas klientiem. Otrais ir tā augstā efektivitāte: metode ļauj aprakstīt procesus pēc iespējas īsākā laikā, nekavējoties atzīmējot procesa neatbilstības un tā uzlabošanas iespējas.
Tajā pašā laikā metodei var atrast ierobežojumus, kas dažos gadījumos var izrādīties kā trūkumi. Rezultātā iegūtais organizācijas biznesa procesu modelis var būt nepilnīgs, tāpēc ir nepieciešams nodrošināt modeļa pārbaudi. Turklāt metode nav īpaši piemērota mērķiem, kas saistīta ar uzņēmuma darbības pilnīgu aprakstu (ieviešot kvalitātes vadības sistēmu vai "nepārtrauktu" automatizāciju).
…
Apskatei izvēlējos 3, manuprāt, svarīgākos konceptus jebkura projekta realizēšanai, tie ir- klientu segmentēšana, procesu plānošana un procesu modelēšana. Klientu segmentēšana ir klienta bāzes daļas izvēle, pamatojoties uz jebkuriem kritērijiem: dzimumu, pirkumu skaitu, iztērētās naudas summu. Piemēram, var atlasīt klientus ar desmit pasūtījumiem vai tos, kuri veikalā iztērēja vairāk nekā simts eiro, lai nosūtītu ekskluzīvus piedāvājumus tikai viņiem. Klientu sadalīšana segmentos ļauj palieliniet klientu lojalitāti, proti, personalizēt savu saturu, nevis sūtīt visiem vienu un to pašu ziņojumu, kas, manuprāt, ir svarīgi- pielāgoties konkrētiem klientiem individuāli. Segmentēšana samazina mārketinga izmaksas, piemēram, nesūtot īsziņas par kampaņu tiem, kas tajā jau ir piedalījušies. Ļauj veikt starpkanālu sūtījumus: sazināties ar klientu dažādos kanālos, atkarībā no viņa vēlmēm un kontaktu pieejamības. Kā arī pielāgot sūtījumu biežumu klientu grupām ar dažādām aktivitātēm. Ja, protams, kompānijas vadītājs nav kāds absolūts monopolists, klientu bāzes segmentēšana ir nepieciešama un neatņemama sastāvdaļa. Tas ir vajadzīgs tur, kur pastāv konkurence. Jo lielāka konkurence nozarē, jo
