-
Televīzijas reklāmu psiholoģiskā ietekme uz bērniem
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | REKLĀMAS PSIHOLOĢIJA | 4 |
1.1. | Reklāmas ietekme | 4 |
1.2. | Reklāmas uztveres nosacījumi | 6 |
1.3. | Vēlmju radīšana | 8 |
2. | BĒRNA PSIHOLOĢIJA | 10 |
2.1. | Bērna pasaules izveidošana: asimilācija un akomodācija | 10 |
2.2. | Bērni un televīzija | 11 |
3.1. | Attieksme pret TV reklāmām | 13 |
3.2. | Televīzijas reklāmu ietekme uz bērniem | 13 |
3.3. | Formāta un audiovizuālās tehnikas ietekme TV reklāmās | 14 |
3.4. | Materiālisma kultivēšana | 14 |
SECINĀJUMI | 17 | |
IZMANTOTIE INFORMĀCIJAS AVOTI | 18 |
SECINĀJUMI
1. Katras reklāmas pamatā ir shēma, kas veicina pēc iespējas lielāku tās efektivitāti. Tai secīgi ir jātiek ievērotai, jābūt viegli iegaumējamai, jāieinteresē patērētāju, jāsniedz pozitīvs priekšstats par produktu un jāveicina vēstījuma adresāta lēmuma pieņemšanu par labu šim produktam.
2. Ietekmēšana ar reklāmas palīdzību kļūst par manipulāciju tikai tad, ja tās pasūtītājs darbojas tikai savtīgu mērķu vārdā vai izmanto tādus līdzekļus, kas reklāmas vērotājam nav pārskatāmas.
3. Ir maldīgs pieņēmums, ka reklāmas, kuru mērķauditorija ir bērni, var būt tikai ar negatīvu ietekmi. Piemēram, zobu pastas televīzijas reklāmās tiek sniegta bērniem noderīga informācija par mutes higiēnu.
4. Reklāmas sniedz maldīgu priekšstatu, ka konkrētā prece vai pakalpojums ir spējīgs uzlabot indivīda, tostarp arī bērna dzīvi, padarīt to laimīgāku.
5. Ir zinātniski izpētīts, ka televīzijas reklāmas ietekmē, kāda veida un zīmola pārtiku bērns vēlas uzņemt uzturā.
6. Televīzijas reklāmās bērnu uzmanību visvairāk piesaista “lipīga” melodija un izskatīgi cilvēki.
…
IEVADS 3 1. REKLĀMAS PSIHOLOĢIJA 4 1.1 Reklāmas ietekme 4 1.2. Reklāmas uztveres nosacījumi 6 1.3. Vēlmju radīšana 8 2. BĒRNA PSIHOLOĢIJA 10 2.1. Bērna pasaules izveidošana: asimilācija un akomodācija 10 2.2. Bērni un televīzija 11 3. BĒRNU UN TV REKLĀMU MIJIEDARBĪBA 13 3.1. Attieksme pret TV reklāmām 13 3.2. Televīzijas reklāmu ietekme uz bērniem 13 3.3. Formāta un audiovizuālās tehnikas ietekme TV reklāmās 14 3.4. Materiālisma kultivēšana 14 3.5. Starpnieka efekts reklamētā produkta iekārē 15 3.6. Bērni kā mērķauditorija ēdiena reklamēšanai 16 SECINĀJUMI 17 IZMANTOTIE INFORMĀCIJAS AVOTI 18
