-
Didaktisko spēļu izmantošana informātikas kursā (1.daļa)
Referāts12 Datori, elektronika, programmēšana, Pedagoģija, Psiholoģija
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
I. | Informātika mūsdienās | 6 |
I.1. | Informātikas kā zinātnes saistība ar skolu | 6 |
I.2. | Skolēnu tiesības uz informāciju | 7 |
I.3. | Skolas informātikas kurss | 8 |
II. | Didaktiskās spēles mācību procesā | 11 |
II.1. | Didaktiskā spēle un tās nozīme | 11 |
II.2. | Didaktiskā spēle un disciplīna stundā | 13 |
II.3. | Didaktisko spēļu savdabība | 14 |
II.4. | Audzinošs un apmācošs spēļu potenciāls | 16 |
II.5. | Didaktisko spēļu pedagoģiskā vērtība | 17 |
III. | Informātikas mācīšana, izmantojot didaktiskās spēles | 19 |
III.1. | Didaktiskās spēles dažādās informātikas tēmās | 19 |
III.2. | Eksperimenta analīze | 28 |
III.3. | Metodiskas rekomendācijas didaktisko spēļu izmantošanā | 31 |
Secinājums | 34 | |
Izmantotā literatūra | 35 | |
Anotācija | 36 |
Pēdējā laika pedagoģijā, tapāt kā citās zinātņu nozarēs, notiek pārmaiņas praksē un darba metodikā, tajā skaitā, lielāko popularitāti iegūst dažāda veida spēļu izmantošana mācību procesā.
Ar ko tad ir saistīta pedagogu palielinātā interese spēļu izmantošanā mācību procesā?
Pirmkārt, spēļu metožu izmantošana ir saistīta ar sociāli kulturāliem procesiem, kas virzīti uz jaunu sociālas organizētības formu meklēšanu, kā arī skolēnu un skolotāju mijiedarbības kultūru. Saskarsmes kultūras līmeņa paaugstināšana didaktiskajā procesā ir saistīta ar nepieciešamību pēc skolēnu izzinošas aktivitātes paaugstināšanas, kā arī ar skolēnu interešu par mācību priekšmetu stimulēšanas nepieciešamību. Otrkārt, garīgas slodzes palielināšanās mācību stundās liek aizdomāties par to, kā uzturēt skolēnu interesi par mācību materiālu un saglabāt skolēnu aktivitāti visā mācību stundas garumā.
Didaktisko spēļu izmantošana mācību stundās, tajā skaitā informātikas stundās, ir mūsdienās atzīta pedagoģiska metode. …
Darbā tiek pieradīts pamatojums nepieciešamībai izmantot didaktiskās spēles informātikas stundās. Pēdējā laika pedagoģijā, tapāt kā citās zinātņu nozarēs, notiek pārmaiņas praksē un darba metodikā, tajā skaitā, lielāko popularitāti iegūst dažāda veida spēļu izmantošana mācību procesā...Ar ko tad ir saistīta pedagogu palielinātā interese spēļu izmantošanā mācību procesā?
