-
Suvenīru (rokdarbu) pulciņa programma
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. nodaļa | Programmas aktualitāte un pamatidejas | 3 |
2. nodaļa | Programmas īstenošanas mērķi | 4 |
3. nodaļa | Programmas īstenošanas uzdevumi | 4 |
4. nodaļa | Programmas īstenošanas plāns | 5 |
5. nodaļa | Programmas īstenošanas gaita un nodarbību organizācija | 5 |
6. nodaļa | Programmas īstenošanas plānotie rezultāti un vērtēšana | 6 |
7. nodaļa | Programmas saturs | 8 |
8. nodaļa | Programmas īstenošanas nepieciešamie resursi | 10 |
9. nodaļa | Nodarbību tematiskais plānojums | 11 |
etnēs u.c.
Izziņas darbības organizēšanas veidi: stāsti, demonstrējumi, konsultēšana, vizuālie līdzekļi, mācību un mākslas grāmatas, metodisko materiālu, rokdarbu žurnālu u.c. pētīšana, interneta un datora izmantošana, intervijas, ekskursijas, pieredzes apmaiņa ar citiem pulciņiem, amatmeistariem, skolotājiem, izstādes apmeklēšana, arī sadarbība starp citu lietišķo pulciņu audzēkņiem, skolotājiem, vecākiem u.c. Šo nodarbību metožu pamatā ir bērna patstāvīgais praktiskais, pētnieciskais, radošais darbs, kur skolotājs ir padomdevējs, konsultants.
Programma paredz spēles, radošas darbības, audzināšanas un izglītošanas saplūšanu vienotā veselā, kas nodrošina izzinošu, praktisku un spēļu uzdevumu vienotu atrisinājumu. Programma paredz zināšanu kompleksu, prasmju un iemaņu apgūšanu, kas nodrošina tās praktisku realizāciju, veltot daudz uzmanības patstāvīgai radošajai darbībai. Pedagoga vieta apmācībā un darbā ar bērnu mainās atkarībā no bērnu vēlmēm, vajadzībām, interesēm un iemaņām.
Programmas visu posmu apguves galvenais uzdevums - veicināt iniciatīvas attīstību, iztēles un radošuma attīstīšanos estētiskā pārdzīvojuma atmosfērā, kopīgā pieauguša un bērna daiļradē. Programma paredz materiāla pasniegšanu pēc "augšupejošu spirāli", tas ir periodiska atgriešanas pie noteiktiem tematiem augstākā un sarežģītā līmenī. Visi uzdevumi atbilst pēc sarežģītības noteikta vecuma bērniem. Tas garantē katra bērna panākumus un audzina pašpārliecinātību.…
Programma ir sagatavota papīra plastikas, vizuālās mākslas, lietišķās mākslas, dizaina nodarbībām ar dažāda vecuma bērniem. Pedagogi var izmantot pulciņa vadīšanai, gūt jaunas idejas darbam, jo darbs ar dazāda veida rokdarbu tehnikām ir interesants, palīdz attīstīt bērnu sīko muskulatūru, vienlaikus veicina arī domāšanu un iztēli. Šajā programmā saturs attiecināms uz 5.-25.gadu vecuma bērniem, lai arī iemācīties telpu, logu, sienas un galda u.c. interjera rotājumu, dizaina objektu un sev nepieciešamo suvenīru, daiļrades darbu izgatavošanas procesam no dažāda veida materiāliem, dažāda veida tehnikās. Balstoties uz autores vairāku gadu pieredzi, tika apkopots metodiskais materiāls, kuru var izmantot kā metodisko materiālu un rokdarbu programmas apguvē lietišķās mākslas, rokdarbu, vizuālas mākslas u.c. pulciņu skolotāji, strādājot ar bērniem jebkura auditorijā- klasē, pulciņos, interešu klubos, skolās u.c.
