Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 1.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 2.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 3.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 4.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 5.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 6.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 7.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 8.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 9.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 10.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 11.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 12.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 13.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 14.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 15.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 16.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 17.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 18.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 19.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 20.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 21.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 22.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 23.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 24.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 25.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 26.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 27.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 28.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 29.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 30.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 31.
  • Prezentācija 'Pragmatisma pedagoģija ASV. Dž.Djuija atziņas', 32.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Pragmatisms   
  Čārlzs Senderss Pīrss   
  Dibinātāja Čārlza Sāndersa Pīrsa pamat atziņas pragmatismā   
  Kas ir semiotika?   
  Viljams Džeimss   
  Viljama Džeimsa pamat atziņas pragmatismā   
  Par Džonu Djūiju   
  Džona Djūija atziņas   
  Džona Djūija iecerētais skolas tips   
  Džona Djūija nozīmīgākie darbi   
  Domu graudi   
  Rezumējums   
Darba fragmentsAizvērt

4. Slaids
Shēma - Džona Djūija iecerētais skolas tips (Žukovs – Pedagoģijas vēsture)
Kritizējot sava laika ASV skolu par atrautību no dzīves, praktiskās skolēnu darbības, par mācību abstrakto raksturu, Džons Djūijs ierosināja reformēt skolu sistēmu, izmantot mācību priekšmetus un metodes. Mācību procesā skolēnam jābūt centrā. Bērnam ir jādarbojas, skolas uzdevums – to pareizi vadīt. Pie skolām jābūt darbnīcām, laboratorijām. Tur skolēni strādā, līdztekus apsgūstot vajadzīgās zināšanas. Skolotājs ir konsultants, vērtētājs.
Džons Djūijs, pārbaudot skolēnu zināšanas, prasīja nevis atstāstīt grāmatā rakstīto, bet brīvu sarunu ar skolēnu. Tas rosina domu, attīsta valodu. Skolēnam jāizjūt gandarījums par saviem darba rezultātiem. Džons Djūijs uzskatīja, ka grāmata ir kaitīga, ja tā atvieto pieredzi, toties laba, ja noskaidro, papildina pieredzi.
Bērna vispārīgā izglītība veidojas darbā un parādību izpētēe, novērojumos un saskarsmē. Bērnu attīstībai jābūt dabiskai, pilnai prieka, pozitīvu pārdzīvojumu.
Darbnīcās, virtuvē rodas jautājumi fizikā, ķīmijā, valodā, matemātikā, tos skolēni risina laboratorijās. Darbs apmierina bērna vajadzību apgūt attiecīgas zināšanas par izmantojamajiem materiāliem, izejvielām, to ražošanas procesu, zināšanas darba plāna noformēšanās, izmaksas aprēķinos u.t.t. Mērķtiecīgi darbojoties, konsultējoties ar skolotāju, skolēns mācās domāt. Par domu Džons Djūijs uzskata tikai skolēnas personīgi apjēgto un saviem vārdiem izteikto, nevis no grāmatas atkārtoto. Jāļauj fantazēt, eksperimentēt, tas attīsta domāšanau, sekmē sagatavošanos praktiskajai dzīvei. Fiziska audzināšana skolā nebija vajadzīga, jo skolēni bija pietiekami fiziski nodarbināti.

Autora komentārsAtvērt
Atlants