-
Latvijā dabīgo produkciju ražojošo uzņēmumu konkurētspēju ietekmējošie faktori ārvalstu tirgos
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Uzņēmumu eksports un konkurētspēja, ar to saistīto terminu skaidrojums | |
1.1. | Eksportēšana | |
1.2. | Uzņēmuma loģistika | |
1.3. | Kvalitāte | |
1.4. | Paškontroles sistēma jeb HACCP | |
1.5. | Kvalitātes vadības sistēma un tās līmeņi | |
1.6. | Kvalitātes vadības standartu ieviešana mazos un vidējos uzņēmumos | |
1.7. | Mārketings un tā elementi | |
1.8. | Ražošana un ražošanas process | |
2. | Latvijā dabīgo produkciju ražojošo uzņēmumu konkurētspēju ietekmējošo faktoru analīze un SIA „Very Berry”, un SIA „Rāmkalni” uzņēmumu vispārīgais raksturojums | |
2.1. | Nozares apraksts, kurā darbojas uzņēmumi | |
2.2. | Eiropas Savienības un Latvijas valsts sniegtais atbalsts uzņēmējdarbības attīstīšanai | |
2.3. | SIA „VERY BERRY” vispārīgs raksturojums | |
2.4. | Rāmkalni - Nordeco uzņēmuma apraksts | |
3. | SIA „Very Berry” un SIA „Rāmakalni Nordeco” uzņēmumu konkurētspēju ietekmējošo faktoru analīze | |
3.1. | VERY BERRY analīze | |
3.2. | Rāmkalni Nordeco analīze | |
Secinājumi un priekšlikumi | ||
Bibliogrāfisko norāžu saraksts |
Secinājumi un priekšlikumi.
Darba izstrādes procesā darba autori ir nonākuši pie sekojošajiem secinājumiem:
1. Uzņēmuma konkurētspēju palīdz veicināt atbalsta fondu finansējums, kas būtiski uzlabo uzņēmuma finanšu rādītājus.
2. Atbalsta fondu iegūšanai ir nepieciešams aizpildīt lielu skaitu dokumentus, kas mēdz aizkavēt uzņēmuma finanšu līdzekļu ieguvi.
3. Eksportējošiem uzņēmumiem ir izdevīgi savu produkciju virzīt ārvalstu tirgos ar sadarbības partneru starpniecību.
4. Uzņēmumiem kā viens no būtiskākajiem konkurētspējas veicinātājiem ir to iegūtie kvalitātes sertifikāti.
5. Uzņēmuma konkurētspēju ietekmē ne vien darbības, kuras tas veic, bet arī ārējie ietekmējošie faktori kā mērķa tirgus īpatnības vai pieprasījums.
6. Uzņēmumiem ir spēja nostabilizēties ārvalstu tirgos, kuras kultūras un tradīciju ziņā pārāk neatšķiras no Latvijas.
7. Uzņēmumi ir spējīgi veiksmīgi darboties eksporta tirgos bez padziļinātas tirgus izpētes par tirgus īpatnībām.
8. Uzņēmumi ir spējīgi pielāgoties pieprasījuma tendencēm ārvalstu tirgos, radot jaunus produktus.
9. Ja Latvijā uzņēmumi mārketinga aktivitāšu pamatā ir produkcijas reklāma, tad ārzemēs tā ir izglītošana (produkcijas ietekme uz veselību, skaidrojot sastāvu utt).
10. Kā viens no pamatbalstiem ieejot ārvalstu tirgos kalpo ES un valsts sniegtais atbalst - konkrēti izstādes.
…
Lietišķā pētījuma darba tēma ir „Latvijā dabīgo produkciju ražojošo uzņēmumu konkurentspēju ietekmējošie faktori ārvalstu tirgos.”. Darbā tiek pētīts tas kā uzņēmumam sniegtais finansiālais atbalsts, kvalitātes standartu ieviešana palīdz uzņēmumam kļūt konkurētspējīgākam. Tiek pētīti kādi vēl faktori ietekmē šo konkurētspēju ārvalstu tirgos. Lietišķā pētījuma mērķis ir iepazīties un izpētīt uzņēmumu SIA “VERY BERRY” un SIA “RĀMKALNI NORDECO” konkurētspējas stratēģiju un tās ietekmējošos faktorus dabīgo dzērienu produkcijai un izstrādāt priekšlikumus tālākai produkcijas virzībai tirgū.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
