-
Uzņēmējdarbība tūrismā
1. Individuālais komersants-svarīgākos lēmumus pieņem pats. Komerclikumā ir jāiereģistrējas, ja:
*apgrozījums liel. par 200 000 Ls,
*darbinieku skaits liel. par 25.
Īpašnieks ne ar vienu nedalās peļņā. Uzņ. ir nelieli labi pazīst savus klientus, tiem ir ierobežotas iespējas palielināt kapitālu un paplašināt ražošanu. Tas ir visvienkāršāk nodibināmais uzņēmums.
2. SIA – reģistrācija notiek pēc uzņ. juridiskās adreses. Ar reģistrācijas pieteikumu ir jāiesniedz arī dibināšanas līgums, uzrāda pamatkapitāla lielumu(nemazāks par 2000Ls, līdz reģistrāc. ir jāsamaksā 1000Ls, pārēj gada laikā.) Ir dalībnieku ierobežota atbildība, lielākas iespējas piesaistīt kapitālu, lielāka darba specializācija.
3. AS Uzņ. struktūra ir līdzīga SIA, katram dalībniekam par viņa ieguldījumu iedod akcijas. Pamatkapiltāls ir ne mazāks par 25000Ls. Dalībnieku ierobežota atbildība, vislielākās iespējas piesaistīt kaptālu. Trūkumi- sarežģita dibināšana, pastāv konflikta iespējas starp akcionāriem un vadību.
4., 5. – Pilnsabiedrība, komandītsabiedrība-personālsabiedrības. Tiek dibinātas uz līguma pmata. Var izveidot fiziskas personas vai uzņēmumui. Pilnsabiedrībā slēdzējpusēm ir pilna atbildība. Komandītsabiedrībā vismaz vienam dalībniekam atbildība ir ierobežota. Viegli nodibināt nav noteikts pamatkapitāls.…
1. Uzņēmumu organizatoriski tiesiskas formas;2. Tūrisma uzņēmuma dibināšana, mērķi un dzīves cikls;3, Naktsmītņu piedāvat.tūr.produkts;4.Ceļojumu organizētāju piedāvātais tūr.produkts;5.Ceļojumu organizētāju(uzņēmuma) tiesības un pienākumi;6. Ceļotāju(klienta)tiesības un pienākumi;7.Tūr.produkta cenas veidošana;8. Tūrisma uzņēmuma darbības plānošana. planošanas metodes. Plānu veidi;9.Biznesa plāns,loma,funkcijas,struktūra;11.Tūrism.uzņēm. galvenie finansu dokumenti; utt
