-
A/s "Latvijas Balzams" - darbības efektivitāte, attīstības perspektīvas un tendences
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Organizācijas vides būtība | 9 |
2. | Tieši ietekmējošā ārējā vide | 18 |
2.1. | Piegādātāji | 18 |
2.2. | Likumdošana. | 23 |
2.3. | Sabiedriskās organizācijas | 26 |
2.4. | Konkurenti | 27 |
2.5. | Patērētāji | 35 |
3. | Netieši ietekmējošā ārējā vide | 41 |
3.1. | Ekonomiskā vide | 41 |
3.2. | Sociālkulturālās attiecības | 47 |
3.3. | Valsts politika | 48 |
3.4. | Zinātnes un tehnikas progress | 50 |
3.5. | Starptautiskās attiecības | 52 |
4. | A/S Latvijas Balzama raksturojums | 55 |
4.1. | A/S Latvijas Balzama attīstības gaita | 55 |
4.2. | Produkcijas sortiments | 56 |
4.3. | A/S Balzama dzērienu pildīšanas process, tā darbības raksturojums | 65 |
5. | A/S Latvijas Balzama eksporta tendences | 71 |
Secinājumi un priekšlikumi | 75 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 81 |
Uzņēmējdarbības attīstībai labvēlīgas vides nodrošināšana ir viena no valdības prioritātēm. Uzņēmējdarbības attīstība valstī tiek veicināta, veidojot viendabīgu, uzņēmējdarbību veicinošu likumdošanu, kas harmonizētu ar Eiropas Savienības likumdošanu, samazinot uzņēmējdarbības birokrātiskos šķēršļus, stimulējot mazo un vidējo uzņēmumu darbību, kvalitātes sistēmu ieviešanu.
Galvenās problēmas uzņēmējdarbības attīstībā ir zema Latvijas uzņēmumu konkurent spēja, nepietiekošas zināšanas, lai sekmētu progresīvo biznesa ideju un tehnoloģiju pārņemšanu un ieviešanu, nepietiekoši finansu resursi uzņēmējdarbības attīstībai, uzņēmējdarbību ne pārāk veicinoša nodokļu sistēma un administrēšana, lielas izmaksas kvalitātes sistēmas un standartu ieviešanai, likumdošanas nesakārtotība un daudz birokrātisko šķēršļu.
Pēdējos desmit gados Latvijas teritorijā strauji attīstās visāda veida uzņēmējdarbība. Sākumā, pārejas periodā, uzņēmējdarbības uzsākšana notika bez gandrīz jebkādiem pētījumiem, jo cilvēkiem, kuri mēģināja organizēt savu biznesu nebija gandrīz nekādas ekonomiskās izglītības, vai pat priekšstata par to kā pareizi organizēt uzņēmumu, lai tas veiksmīgi darbotos un attīstītos. Tāpēc bieži dzirdam stāstus par cilvēkiem, kuri zaudēja visu, mēģinot uzsākt uzņēmējdarbību.…
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt uzņēmuma viena no alkohola tirgus līderiem - Latvijas Balzama - ārējo un iekšējo vidi ietekmējošos faktorus, uzņēmuma tirgus segmentu, kā arī dot ieteikumus uzņēmuma stratēģijas efektīvai īstenošanai un politikas uzlabošanai.
