-
Eksāmena darbs statistikā
Izvērtējot iegūtos statistiskos rādītājus jāsecina, ka visas skalas atbilst normālam sadalījumam.
Negatīvisma un netiešās agresijas skalām ir pozitīvs asimetrija koeficients, kas norāda uz to, ka biežāk respondenti šajās skalās norāda zemākus rādītājus par aritmētisko vidējo, nekā augstākus. Meiteņu grupā verbālās agresijas skalai asimetrijas koeficients ir negatīvs, kas nozīmē, ka respondentiem biežāk ir augstākas vērtības par vidējo, nekā zemākas. Tomēr visas šīs iezīmes nav noturīgas, tām ir tikai gadījuma raksturs. Ekscesa koeficienti verbālās agresijas un negatīvisma skalās ir pozitīvi, kas norāda uz izteiktu vērtību koncentrēšanos aritmētiskā vidējā tuvumos viena - divos intervālos, norādot uz šo skalu viendabīgu vērtējumu. Savukārt netiešās agresijas skalā meiteņu grupā ekscesa koeficients ir negatīvs, kas norāda uz to, ka vērtības ir izkliedētas plašā diapazonā, nav izteikta koncentrēšanās 1 - 2 intervālos vidējo aritmētisko tuvumā. Arī šīm iezīmēm ir tikai tendenču raksturs.
3. Tabula. Kolmogorova - Smirnova kritērijs un zēnu grupas netiešās agresijas, negatīvisma un verbālās agresijas skalu statistiskie rādītāji.
…
EXCEL: 1. Aprēķināt AIZV, AGRES_I un NAID_I statistiskos rādītājus zēnu un meiteņu grupās, nosakot atbilstību normālam sadalījumam, dot skalu novērtējumu dot pēc izvēles vienai skalai vienu grafisko attēlu meiteņu grupai, vienu grafisko attēlu - zēnu grupai. 2. Pārbaudīt (hipotēzi) jautājumu par to,vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības šājās skalās starp zēnu un meiteņu grupām. 3. Uzzīmēt 1. punktā izvēlētajai skalai abu grupu salīdzinošu grafisko attēlu - poligonu. 4. Noskaidrot, vai pastāv saistība starp AIZV, AGRES_I un NAID_I un brāļu un māsu skaitu zēnu grupā ? 5. Vienai no aprēķinātajām sakarībām pēc izvēles dot grafisko attēlu . Raksturot rezultātus. SPSS: 1. Pēc testa atslēgas pārkodēt datus . 2. Pābaudīt testa ticamību (aprēķināt Kronbaha alfu) šādām skalām : netiešā agresija, negatīvisms un verbālā agresija,dot novērtējumu. 3. Pēc testa atslēgas aprēķināt augstāk minēto skalu summas 4. Aprēķināt statistiskos rādītājus zēnu un meiteņu grupās, nosakot atbilstību normālam sadalījumam (Kolmogorova_Smirnova tests), dot skalu novērtējumu dot pēc izvēles vienu grafisko attēlu. 5. Pārbaudīt jautājumu par to,vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības šājās skalās starp zēnu un meiteņu grupām. 6. Noskaidrot, vai pastāv sakarības starp netiešo agresiju,negatīvismu un verbālo agresiju. Dot 1 korelācijas diagrammu . 7. Vai var apgalvot,ka vecums un dzimums ietekmē netiešo agresiju, negatīvismu un verbālo agresiju?
