-
Alternatīvās pedagoģijas metodes - Valdorfa skola
Valdorfskolu pedagoģiskā koncepcija
Audzināšana un mācīšanās ir cilvēka dzīves norises, vienlaicīgi arī personāli notikumi. Fantāzijas nepieciešamība ( tieksmes ), patiesības izjūta = īstenības izjūta ir pedagoģijas nervi: Skolai jāsekmē skolēna spējas atvērties dzīvei un pasaulei.
Tas nozīmē, ka
Jebkura pāragra intelektualizācija un specializācija ir noraidāma un atvairāma un katrā mācībvielā ( tematā ) jāatklāj cilvēktēls.
Mākslinieciskajam elementam jācaurstrāvo visi mācību priekšmeti. Mācībām jābūt skolotāja veidotam mākslas darbam, tās jāveido saskaņā ar mākslas likumiem. Visos mācību priekšmetos jāatklāj cilvēktēls.
Audzināšana noris galvas un roku, priekšstatu un gribas kopdarbībā, mijietekmēs. Darbībā atklājas, izpaužas dzīvīgums ( vitalitāte ).
Darbībā arī izpaužas bērna patstāvība, un tai ir liela nozīme to mācībpriešmetu apguvē, kurā dominē bērna pasīvs vērojums. Tas nepieciešams, lai bērns veselīgi pārdzīvotu šo situāciju.
Jāsekmē daudzveidība:
Metožu daudzveidība;
Mācību vietu maiņa ( dārzs, skatuve, darbnīca, eiritmijas telpa utt.)
Savas iniciatīvas realizēšanas daudzveidība ( tirgū, svētkos).
Šī daudzveidība nodrošina individuālās mācīšanās iespējas.
…
2. Alternatīvās pedagoģijas metodes-Valdorfa skola Prezentācijā iekļauta informācija par: 1. Audzināšanu vairāku autoru skatījumos, viens no tiem ir šāds- Audzināšana ir darbība; darbība- tāds mākslinieciskais novērojums, kuram piemīt ietekmes sfēra; ceļš uz dvēseli iet caur naturālo-caur smalkām filigrānām sajūtām un jūtām; audzina ar kustīgo, vitālo ( ideju ). Kustīgais un vitālais, filigrānais ir tas, ar ko rezonē dvēsele 2.Valdorfskolu organizācija- piem. Valdorfskolā visi skolotāji ir līdztiesīgi. Skolas pārvalde ir koleģiāla, nav skolas vadītāja. Skolas pārvaldes funkcijas realizē skolas vadības konference. Sājā konferencē izdiskutē visus skolas pārvaldes jautājumus, kamēr tiek panākts konsenss. Pedagoģiskā konference iztirzā visus audzināšanas jautājumus, kā arī atsevišķu skolēnu audzināšanas problēmas. Nozīmīga ir skolēnu vecāku līdzdalība. Vecāku līdzdalība skolēnu audzināšanā ir svarīgs priekšnoteikums, lai skolēnu vispār uzņemtu valdorfskolā utt. 3. Valdorfskolu pedagoģiskā koncepcija - Tas nozīmē, ka Jebkura pāragra intelektualizācija un specializācija ir noraidāma un atvairāma un katrā mācībvielā ( tematā ) jāatklāj cilvēktēls. Mākslinieciskajam elementam jācaurstrāvo visi mācību priekšmeti. Mācībām jābūt skolotāja veidotam mākslas darbam, tās jāveido saskaņā ar mākslas likumiem. Visos mācību priekšmetos jāatklāj cilvēktēls. Audzināšana noris galvas un roku, priekšstatu un gribas kopdarbībā, mijietekmēs. Darbībā atklājas, izpaužas dzīvīgums ( vitalitāte ) utt. 4. Galvenās grūtības valdorfpedagoģijā 5. Fakti no pedagoģijas vēstures 6. Ko varētu izmantot mūsdienās 7. Izmantotā literatūra – I. Beļinsķis “Izglītības Alternatīvās teorijas” izdevniecība RaKa L. Žukovs “Pedagoģijas vēsture” izdevniecība RaKa
