-
Reklāmas uztvere. Sociālā reklāma "Piesprādzē, neriskē!"
Galvenie selektivitātes principi cilvēka uztverē - kustība, krāsu kontrasts, izmērs, skaļums, neparastums, krāsojums, lielums, informācijas intensitāte.
Kognitīvie procesi
“Ar kognitīvajiem procesiem psihologi apzīmē psihes saturu un tajā noritošos procesus – to kas mums “ir prātā”. Kognitīvo procesu pamatā ir visas tās zināšanas un iemaņas, kas tiek izmantotas domāšanai, klasificēšanai, abstraktu jēdzienu veidošanai, spriešanai, problēmu risināšanai, organizēšanai, plānošanai un lēmumu pieņemšanai. Kognitīvie procesi ļauj sistemātiski risināt personīgās, sociālās un pasaules mēroga problēmas, izvairoties no atkārtotiem mēģinājumiem un kļūdīšanās.”
Kognitīvie procesi:
Jēdzienu veidošana;
Problēmu risināšana;
Lēmumu pieņemšana;
Valoda;
Intelekts;
Radošā domāšana.
REKLĀMA KĀ KOMUNIKĀCIJAS VEIDS
Reklāma - apmaksāta, bezpersoniska, netieša sazināšanās starp uzņēmumiem, bezpeļņas organizācijām un indivīdiem, kas zināmā veidā ir identificēti reklāmas ziņojumā un kas ar tās palīdzību cer informēt un pārliecināt atbilstošo mērķauditoriju.
Reklāma, kā viens no tiešākajiem un mērķtiecīgākajiem komunikācijas veidiem, kas atklāti definē savus mērķus un cenšas tos sasniegt.
Psiholoģiskā bāze - reklāmas pamats, kas liek patērētājiem rīkoties tā un ne savādāk. Spēja iedarboties uz uzmanību, gribu, prātu, atmiņu, asociācijām, motivāciju, emocijām u.c.…
Analizēta reklāmas uztvere. Kā piemērs ņemta sociālā reklāma "Piesprādzē, neriskē!" Vēstījums, stimuli, iedarbība. Fragments: apzinātie stimuli uztveres procesā, kas tiek iegūti no apkārtējās vides ar maņu orgānu – acu, ausu, mēles, taustes, deguna – palīdzību. Informācijas atlase, organizācija un interpretācija, kas notiek uztveres procesā Cilvēka selektīvā informācijas uztvere, iespējams pat neapzināti no lielā informācijas klāsta atlasot sev nepieciešamo informācijas daļu. Informācijas atlasi ietekmējošie apstākļi - sociālā loma, kultūras piederība, pieredze, pašnovērtējums, psiholoģiskais stāvoklis, zināšanas, noskaņojums, vajadzības, ieceres, intereses u.c.
