-
Uzņēmuma reklāmas politikas veidošana
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
ANOTĀCIJA | 3 | |
ANNOTATION | 4 | |
IEVADS | 5 | |
1. | REKLĀMAS POLITIKAS JĒDZIENS | 7 |
1.1. | REKLĀMAS BŪTĪBA | 7 |
1.2. | REKLĀMAS POLITIKA UZŅĒMĒJDARBĪBĀ | 9 |
2. | REKLĀMAS ADRESĀTU KLASIFIKĀCIJA, TO RAKSTUROJUMS | 13 |
2.1. | REKLĀMAS ADRESĀTU KLASIFIKĀCIJAS PAZĪMES | 13 |
2.2. | REKLĀMAS LĪDZEKĻU IZVĒLE ATKARĪBĀ NO SŪTĪTĀJU UN ADRESĀTU TIPIEM | 17 |
2.3. | PAKALPOJUMU REKLĀMAS SPECIFIKA | 21 |
3. | REKLĀMAS POLITIKAS VEIDOŠANA UZŅĒMUMĀ | 25 |
3.1. | REKLĀMAS MĒRĶU NOTEIKŠANA | 26 |
3.2. | REKLĀMAS STRATĒĢIJA UN TAKTIKA UZŅĒMUMĀ | 29 |
3.3. | MĒRĶAUDITORIJAS NOTEIKŠANA | 40 |
3.4. | REKLĀMAS BUDŽETA PLĀNOŠANA UN APRĒĶINĀŠANA | 42 |
4. | REKLĀMAS EFEKTIVITĀTES APRĒĶINĀŠANA METODES | 47 |
4.1. | KOMUNIKATĪVAS EFEKTIVITĀTE | 47 |
4.2. | EKONOMISKĀ EFEKTIVITĀTE | 48 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 50 | |
IZMANTOTAS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 52 | |
PIELIKUMI | 53 |
1.1.Reklāmas būtība
Daudz uzņēmumu un organizāciju izmanto reklāmu lai paziņotu par sevi, savam precēm vai pakalpojumiem ar cerību kā šis ziņojums izsauks kaut kādu reakciju no patērētāju puses. Reakcija var būt visdažādākā. Piemēram, ja patērētājam veidojas noteikta attieksme jeb viedoklis par konkrētu preci un marku – tad tā ir uztveršanas reakcija. Gadījumā ja reakcija izpaužas reklamējamas preces pirkšanā – tad tā jau ir uzvedības reakcija. Reklāmu izmanto ne tikai preču un pakalpojumu ražotāji. Pēdējā laikā daudz nekomerciālu un sabiedrisku organizāciju (piemēram, labdarības fondi, muzeji, reliģiskas sabiedrības) mēģinot piesaistīt vairāku cilvēku uzmanību aktīvi lieto šādu mārketinga instrumentu. Reklāma kalpo par labu informēšanas un pārliecības līdzekli neatkarīgi no tā mērķa.
Reklāmas jēdziens ir ļoti plašs un tam ir raksturīgas sekojošas pazīmes. Reklāma – tas ir apmaksāta komunikācijas forma, kaut gan dažādi reklāmas veidi var būt bezmaksas, piemērām sabiedriskā reklāma, kuras izvietojums masu informācijas līdzekļos parasti ir bezmaksas. Reklāmas ziņojums ne tikai tiek apmaksāts, bet arī identificē “sponsoru” (reklāmas maksātāju). Dažādos gadījumos reklāmas ziņojuma mērķis ir vienkārši tieksme iepazīst pircēju ar produktu vai uzņēmumu, bet vairākums reklāmu mēģina pārliecināt vai ietekmēt uz viņu, ar citiem vārdiem, pierunāt kaut ko izdarīt. Reklāmas ziņojums var iet pa dažādiem masu informācijas līdzekļiem ar mērķi sasniegt lielāku potenciālu pircēju auditoriju. Tā kā reklāma ir viens no masu komunikācijas veidiem, tad tā nav personificēta.
…
REKLĀMAS POLITIKAS JĒDZIENS, REKLĀMAS ADRESĀTU KLASIFIKĀCIJA, TO RAKSTUROJUMS, REKLĀMAS POLITIKAS VEIDOŠANA UZŅĒMUMĀ (REKLĀMAS MĒRĶU NOTEIKŠANA, REKLĀMAS STRATĒĢIJA UN TAKTIKA UZŅĒMUMĀ, MĒRĶAUDITORIJAS NOTEIKŠANA, REKLĀMAS BUDŽETA PLĀNOŠANA UN APRĒĶINĀŠANA), REKLĀMAS EFEKTIVITĀTES APRĒĶINĀŠANA METODES (KOMUNIKATĪVAS EFEKTIVITĀTE, EKONOMISKĀ EFEKTIVITĀTE).
