-
AS "Dobeles Dzirnavnieks" zīmola maiņas iemesli
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Teorētiskā daļa | 5 |
1.1 | Jēdziena „zīmols” skaidrojums, tā vēsture | 5 |
1.2. | Zīmola maiņa | 9 |
1.2.1. | Zīmola maiņas mērķi | 9 |
1.2.3. | Zīmola maiņas sekas | 10 |
1.2.4. | Zīmola maiņas cēloņi, plusi minusi | 11 |
2. | Praktiskā daļa | 12 |
2.1. | Akciju sabiedrības „Dobeles dzirnavnieks” zīmola maiņas iemesli | 12 |
2.2.1. | A/S „Dobeles dzirnavnieks” apraksts | 12 |
2.2.2. | A/S „Dobeles dzirnavnieks” zīmola pamati | 14 |
2.2.3. | Akciju sabiedrības „Dobeles dzirnavnieks” zīmola maiņas iemesli | 15 |
2.2.4. | Pētījuma norises apstākļi | 16 |
2.2.5. | Pētījuma rezultātu analīze | 16 |
Secinājumi | 19 | |
Priekšlikumi | 19 | |
Literatūra | 20 | |
Pielikumi | 22 |
Pasaulē ir zināmi gadījumi, kad slavenas un atzītas kompānijas maina savus zīmolus, arī Latvijas tirgū šo fenomenu ir iespējams novērot arvien biežāk. Rodas jautājums – kāpēc tas tā notiek? Kāpēc jau esoši, dažreiz šķietami stabili un veiksmīgi zīmoli tiek pārveidoti un mainīti, vai arī tajos tiek ieviesti jauni, līdz šim nebijuši elementi? Kāpēc arī Dobeles dzirnavnieks, kas aizņem ievērojamu Latvijas un Baltijas tirgus daļu ir nolēmis mainīt savu zīmolu? So atbildi mēģināju atrast kursa darba ietvaros. Protams, uz šo jautājumu viennozīmīgi nevar atbildēt, katram konkrētam gadījumam, konkrētam uzņēmumam, ir savi iemesli.
Zīmola maiņas iemesli var būt dažādi, piemēram, ja nolemj atsvaidzināt – saglabājot esošo bāzi, tikai mainot zīmola stratēģijas virzienu, tā mērķus un nosaukumu, sabiedrības acīs tiek atsvaidzināts gan zīmola tēls, gan pats zīmola īpašnieks vai lai atbrīvotos no sliktas slavas, uzņēmuma koncepcijas pārveidošana, daži vienkāršo savu zīmolu, lai patērētājam tas kļūtu vieglāk saprotams, labskanības meklēšana, izejot starptautiskajos.…
Teorija par rebrandingu. Jēdziena „zīmols” skaidrojums, tā vēsture utt.
