-
5 - 6 gadu vecu bērnu ritma izjūtas sekmēšana mūzikas nodarbībās pirmsskolā
TOP 500
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Ritma izjūtas sekmēšanas teorētiskais pamatojums mūzikas nodarbībā pirmsskolā | 5 |
1.1. | Mūzikas nodarbības organizēšana un saturs pirmsskolā | 5 |
1.2. | Muzikalitātes un ritma izjūtas sakarības | 13 |
1.3. | Piecus sešus gadus vecu bērnu ritma izjūtas noteikšanas kritēriji rādītāji un līmeņi | 16 |
2. | Piecu, sešu gadus vecu bērnu ritma izjūtas sekmēšanas pētījums pirmsskolas izglītības iestādē | 18 |
2.1. | Pētījumu metodoloģija | 18 |
2.2. | Mūzikas nodarbību ritma izjūtas satura apguve bērnu darbībā | 19 |
2.3. | Datu analīze par ritma izjūtas dinamiku | 30 |
Secinājumi | 33 | |
Nobeigums | 35 | |
Izmantotā literatūra | 37 | |
Pielikumi | 41 |
Pirmsskolas vecumā notiek strauja bērna muzikalitātes attīstība. Ritma izjūta ir svarīgs muzikalitātes komponents. Ritms - tā ir kustība. Pirmsskolā bērnu kustības organizē pedagogs, iesaistot bērnus mūzikas nodarbībā. Ritma izjūtu var sekmēt ar ķermeņa kustībām - dejojot, kā arī, spēlējot elementārus mūzikas instrumentus.
Novērojumi mūzikas skolotāja darbā pirmsskolas mūzikas nodarbībās atklāj 21. gs. problēmu. Tā ir bērnu nepietiekams ritma izjūtas attīstības līmenis. Pārrunās ar vecākiem tika konstatēts, ka mājās bērnam neatbilstoša muzikālā vide ierobežo iespējas pēctecīgi veicināt bērna sensoro spēju - ritma izjūtas attīstību. Tas izraisa ritma izjūtas attīstības atpalicību. Teorētiskajos avotos ir norādīts, ka spēju attīstības sensitīvais periods ir pirmsskolas vecumā, tāpēc to ir nepieciešams veicināt līdz mācībām skolā.
Noskaidrotā aktualitāte rosināja pētīt teoriju par ritma izjūtu 5 - 6 gadus veciem bērniem, analizēt Skola 2030 metodiskos materiālus par ritma izjūtas sekmēšanu, apzināt metodisko literatūru par šī vecuma bērnu ritma izjūtas sekmēšanas ieteikumiem…
Darbā ir daudz stāstīts par ritma izjūtu un tās sekmēšanu mūzikas nodarbībās. Pievienoti arī nošu piemēri.
