-
Uzņēmuma SIA "Lauma Fabrics" pieredze standartizētās vadības sistēmas ieviešanā novērtēšana
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Uzņēmuma raksturojums | 3 |
2. | Priekšnoteikumi un stimuli attiecīgās vadības sistēmas ieviešanai | 4 |
3. | Ieviešanas procesa raksturojums | 5 |
4. | Sistēmas uzturēšanas procesa raksturojums | 7 |
4.1. | Uzņēmuma kvalitātes, vides un darba aizsardzības politika | 7 |
4.2. | Uzņēmuma vadības sistēmas apraksts | 8 |
5. | Secinājumi par uzņēmuma ieguvumiem un problēmām ieviešot vadības sistēmu | 10 |
Avotu un izmantotās literatūras saraksts | 11 |
2. PRIEKŠNOTEIKUMI UN STIMULI ATTIECĪGĀS VADĪBAS SISTĒMAS IEVIEŠANAI
2001.gadā uzņēmumā Lauma strādāja 1200 darbinieki. Uzņēmuma vadība un darbinieki bija ieinteresēti kvalitātes vadības sistēmas izveidošanā un esošo procesu pilnveidošanā.
Daļēji procesiem atbilstošas procedūras jau bija iedibinātas, bet trūka vienotas sistēmas ar kontrolētu dokumentēšanu. Bija vēlme izstrādāt optimālāko un efektīvāko produkta īstenošanas ciklu un skaidri saprast apstākļus, kādos sasniedzami plānotie produkta parametri kā arī izveidot uzņēmuma darbības novērtējuma datu ieguves un analīzes mehānismu turpmāko pilnveides lēmumu pieņemšanai, uzlabot uzņēmuma iekšējo efektivitāti, kā arī iegūt neatkarīgas sertifikācijas organizācijas izsniegtu sertifikātu. Kā stimuls bija arī iespēja veicināt sadarbību ar ārvalstu uzņēmumiem un partneriem. Bija skaidrs, ka vajadzīga efektīvāka vadības sistēma un ja to pilnveido, tad ievērojot Starptautisko kvalitātes standartu prasības. Uzņēmuma vadība nolēma uzņēmuma vadības sistēmu organizēt tā, lai tā atbilstu Starptautiskā standarta ISO 9001 un ISO 14001 prasībām, kā apliecinājumu uzņēmuma spējai nodrošināt klientu prasību izpildi un vides pārvaldības sistēmas prasības.…
Par cik autors pats strādā konkrētajā uzņēmumā, tad apkopojis gan savu viedokli un secinājumus, gan citu uzņēmuma darbinieku teikto. Autors uzskata, ka ieviešot uzņēmumā pārvaldības sistēmas, ir iegūts ļoti daudz: paaugstināta darba efektivitāte, uzlabota kvalitātes kontrole un pazeminātas kvalitātes kontroles izmaksas,uzlabota informācijas apmaiņa. Sertifikāts tiek izmantots arī kā mārketinga instruments. Efektīvi izveidota uzņēmuma procesu vadības sistēma palīdz uzņēmumam konkurēt globālajā un strauji mainīgajā pasaules tirgū. Vadības sistēma nosaka un norāda katra darbinieka pienākumus un atbildību. Ir loģiski sakārtoti procesi, ja rodas kādi jautājumi, tad var pēc attiecīgās procedūras noprecizēt, kurš konkrēti par to ir atbildīgs. Var izsekot procesus, termiņus un atbildību. Samazinājies jauno darbinieku adaptācijas periods. Paaugstinājusies darbinieku atbildība un motivācija. Visi aprakstītie procesi ir pieejami datortīklā un tie, kuros ir tieši iesaistīts autors, tiek glabāti arī darba vietā drukātā versijā. Liels akcents tiek likts uz nepārtrauktu pilnveidošanos un klientu apmierinātību.
