Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | PATĒRĒTĀJU RĪCĪBAS MODELIS PATĒRIŅA TIRGŪ | 5 |
1.1. | Pirkšanas lomas | 6 |
1.2. | Pirkšanas uzvedība | 7 |
1.3. | Pirkšanas lēmuma procesa posmi | 8 |
2. | PATĒRĒTĀJU RĪCĪBU IETEKMĒJOŠIE FAKTORI | 11 |
2.1. | Patērētāju rīcības ārējie faktori | 11 |
2.2. | Patērētāju rīcības sociālie faktori | 14 |
2.3. | Patērētāju rīcības kultūras faktori | 16 |
2.4. | Personiskie raksturlielumi | 18 |
2.5. | Psiholoģiskie faktori | 22 |
3. | DZĪVOKĻA ĪPAŠUMA TIESĪBU AIZSARDZĪBA | 25 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 27 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 29 | |
PIELIKUMS | 30 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Pēc kursa darba izstrādes tika secināts, ka:
1. Patērētāju rīcību tirgū, pieņemot lēmumu iegādāties dzīvokli, ietekmē virkne dažādu faktoru, kurus var iedalīt ārējos faktoros t.i. ekonomiskie, politiskie, tehniskie un dabas; un iekšējos faktoros t.i. sociālie, kultūras personiskie un psiholoģiskie.
2. Dzīvokļa iegāde ir laikietilpīga un rūpīgi plānota rīcība, tāpēc patērētājam ir jābūt pārliecībai par stabiliem ekonomiskiem un politiskiem apstākļiem, kas var garantēt viņa turpmāko maksātspēju.
3. Lai norēķinātos par dzīvokļa iegādi, patērētāji ņem kredītus, tāpēc kā nozīmīgs nekustamā īpašuma tirgus dalībnieks jāmin komercbankas, kas ar hipotekāro kredītu palīdzību var veicināt mājokļu tirgus attīstību. Tomēr šobrīd privātpersonām komercbanku izsniegto kredītu kopējais apjoms turpina samazināties.
4. Piederība noteiktam sabiedrības slānim nosaka dzīves pozīcijas, tāpēc augstāka slāņa sabiedrība cenšas pirkt dzīvokļus prestižākajos rajonos.
5. Pērkot dzīvokli patērētājs noteikti novērtēs arī savu nacionālo tradīciju uzturēšanas iespējamību-skolas pieejamību, kurā ir iespējama mācības nacionālajā valodā, nacionālo pulciņu esamību u.tml.
…
SATURS IEVADS 3 1. PATĒRĒTĀJU RĪCĪBAS MODELIS PATĒRIŅA TIRGŪ 5 1.1. Pirkšanas lomas 6 1.2. Pirkšanas uzvedība 7 1.3. Pirkšanas lēmuma procesa posmi 8 2. PATĒRĒTĀJU RĪCĪBU IETEKMĒJOŠIE FAKTORI 11 2.1. Patērētāju rīcības ārējie faktori 11 2.2. Patērētāju rīcības sociālie faktori 14 2.3. Patērētāju rīcības kultūras faktori 16 2.4. Personiskie raksturlielumi 18 2.5. Psiholoģiskie faktori 22 3. DZĪVOKĻA ĪPAŠUMA TIESĪBU AIZSARDZĪBA 25 SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI 27 LITERATŪRAS SARAKSTS 29 PIELIKUMS 30
