-
Kompetences
Galvenās kļūdas kompetenču novērtēšanā
Nepiemēroti jautājumi
Iepriekšēji aizspriedumi
Intervētāja dominēšana
uzvedinoši un atbildes saturoši jautājumi, kas attapīgam kandidātam palīdz saprast, ko būtu vēlams atbildēt.
Nimba efekts
Kontrasta efekts
Spēcīgi vērtētāja aizspriedumi
Apmācības trūkums
Neadekvāta, negatīva neverbālā komunikācija
Riski kompetenču pieejas iedzīvināšanā
Centieni ieviest un panākt atdevi īsā laikā
Formāla pieeja – nekvalitatīvi un neērti kompetenču modeļi
Vadītāju skepticisma un prasmju trūkums kompetenču novērtēšanā
Sarežģīti kompetenču modeļi, kas apgrūtina to praktisku izmantošanu.
Veiksmīga kompetenču modeļa kritēriji
Viegli uztverams un saprotams
Izmantojams visam personālam, uz ko attiecas modelis
Izmaiņu ieviešanas iespējamība
Tādu elementu iekļaušana aprakstā, kas atšķiras no citiem
Ne vairāk kā 20 kompetences!
Atgriezeniskā saite
Individuālas sarunas.
Rakstisks individuāls novērtējums.
Atzinības publiska izteikšana.
Pretestības pazīmes
Augsts darba kavējumu līmenis novērtēšanas laikā.
Darba produktivitātes kritums, kļūdas.
Baumas, bailes, satraukums, verbāla agresija, sūdzības vadībai, protesta akcijas.
…
Personāla kompetenču nozīme, veidošana. Kompetences personāla vadībā Kompetences ir indivīdu raksturojoši mērāmi faktori, kas nosaka efektīvu vai izcilu amata pienākumu izpildi. Kompetences izpaužas cilvēka rīcībā, izjūtās un domāšanā, ilglaicīgi ietekmējot vai nosakot konkrētā indivīda uzvedību. Kompetenču iedalījums Cietās kompetences –zināšanas, izglītība, pieredze, prasmes un iemaņas, kuras cilvēks dzīves un karjeras laikā iemācās un apgūst. Mīkstās kompetences – visas tās īpašības, intereses un attieksmes (godīgums, lojalitāte, uzticība, paškontrole, komunikācijas prasme, spēja pieņemt lēmumus un risināt problēmas, arī izskats un uzvedība), kas izriet no cilvēka personības
