-
Ekonomiskās rīcības motivācija un tās celšanas virzieni Vidzemes reģionā
2000. - 2010. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Uzņēmējdarbības stāvoklis un attīstības tendences | 5 |
2. | Svarīgākās nozaru problēmas | 10 |
3. | Motivācija darboties kā darba devējam | 13 |
3.1. | Uzņēmuma attīstības motivācija | 14 |
3.2. | Uzņēmēja motivācija | 14 |
4. | Uzņēmējdarbības attīstības iespējas Vidzemes reģionā | 16 |
4.1. | Cilvēkresursu analīze | 19 |
4.2. | Īpaši aizsargājamās dabas teritorijas | 21 |
4.3. | Derīgie izrakteņi | 22 |
4.4. | Ārvalstu investīcijas | 23 |
5. | Atbalsts uzņēmējdarbībai - biznesa atbalsta struktūras | 25 |
Secinājumi un priekšlikumi | 29 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 30 |
Secinājumi un priekšlikumi
1. Vidzemes reģionā pamazām krītas dibināto uzņēmumu skaits un pieaug likvidēto uzņēmumu skaits.
2. Reģionā ir ļoti daudz mazu kokapstrādes uzņēmumu, tādēļ to attīstības iespējas ir ierobežotas.
3. Reti kurš no kokapstrādes uzņēmumiem savai produkcijai rada augstāku PVN vērtību.
4. Pēc autora domām, viens no galvenajiem faktoriem, kas lielākā mērā ietekmē uzņēmumu un uzņēmēju motivāciju ir ierobežoto resursu problēmas(cilvēkresursi).
5. Uzņēmējdarbības attīstībai Vidzemes reģionā kā prioritārās nozares tiek izvirzītas apkalpošanas sfēra un tūrisms.
6. Zemo uzņēmējdarbības aktivitāti izraisa tādi faktori kā, starta kapitāla trūkums, augstās kredītresursu izmaksas, nesakārtota infrastruktūra, neziņa par noieta tirgu, kā arī atbilstošu zināšanu trūkums un neticība savām spējām.
7. Uzņēmumiem un uzņēmējiem pēc iespējas vairāk vajadzētu izmantot dotās iespējas saņemt konsultācijas attiecībā par finansu resursu, investīciju piesaistīšanas iespējām.
8. Ir pārāk maza atbalsta struktūru savstarpējā sadarbība un citu konsultācijas organizāciju (lauksaimniecības konsultācijas centru, privāto konsultācijas firmu, juridisko pakalpojumu sniedzēju) iesaistīšana MVU attīstībā.
9. Pastāv nepietiekama pieeja uzņēmējam nepieciešamajai informācijai.
• Lai uzlabotu ekonomisko situāciju ir jāpanāk, lai uzņēmumi ražotu preces ar pēc iespējas augstāku PVN vērtību.
…
Saturs Ievads. 3 1.Uzņēmējdarbības stāvoklis un attīstības tendences. 5 2.Svarīgākās nozaru problēmas. 10 3.Motivācija darboties kā darba devējam. 13 3.1.Uzņēmuma attīstības motivācija. 14 3.2.Uzņēmēja motivācija. 14 4.Uzņēmējdarbības attīstības iespējas Vidzemes reģionā. 16 4.1.Cilvēkresursu analīze 19 4.2.Īpaši aizsargājamās dabas teritorijas 21 4.3.Derīgie izrakteņi 22 4.4. Ārvalstu investīcijas 23 5.Atbalsts uzņēmējdarbībai - biznesa atbalsta struktūras 25 Secinājumi un priekšlikumi 29 Izmantotās literatūras un avotu saraksts 30 Pielikumi 31
Pielikumu nav.
