-
Mācību metodiskā prakse šūšanā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | Apģērba un šūšanas tematika | 4 |
1.1 | Šūšanas plāns Mājturība un tehnoloģijas tehnoloģijās standartā | 5 |
1.2 | Šūšanas nodarbības Trikātas pamatskolā | 6 |
2. | Konkrētās nodarbības izvērsts konspekts | 9 |
2.1 | Materiāli tehniskais un metodiskais nodrošinājums | 10 |
2.2 | Stundas konspekts | 11 |
3. | Patstāvīgais darbs | 13 |
4. | Pārbaudes darbs | 14 |
4.1 | Vērtēšana un tās kritēriji | 17 |
SECINĀJUMI | 18 | |
BIBLIOGRĀFIJA | 19 |
2. Konkrētas mācību nodarbības izvērsts konspekts
Nodarbības temats: Priekšauta šūšana
Nodarbības mērķis: iepazīstināti skolēni ar priekšauta šūšanas pamatprincipiem, veiksmīgs darba noslēgums.
Nodarbības uzdevumi:
teorētiski iepazīties ar priekšauta šūšanu;
prast lasīt tehnisko zīmējumu mācību grāmatā;
veikt piejostas pagatavošanu;
praktiski pabeigt priekšauta šūšanu.
Metodes:
dzīvā vārda metodes (izklāsts);
uzskates metodes (demonstrējumi);
praktiskā metode – praktiskais darbs.
Materiāli tehniskais nodrošinājums izvēlētajam apakštematam –
Sanitāri higiēnisko un darba drošības prasības- kabineta atbilstība koplietošanas telpas noteikumiem, gaisa temperatūras un ventilācijas atbilstība komforta un veselības noteikumiem.
Darba rīki: šķēres – katram savas; adatas – piediegšanai; ziepju plēnītes – atzīmēšanai; uzpirksteņi – ja ir nepieciešams; kniepadata – saspraušanai.
Materiāli: kokvilnas diegi–priekšauta šūšanai; audums – kā pamatmateriāls priekšautam.
Skolēniem obligātā literatūra –
Kampuse A., Marksa M., „Mājturība - Šūšana” Zvaigzne ABC, 1997.
Skolēniem ieteicamā literatūra redzes viedokļa paplašināšanai –
M. Kulakova, M. Marksa, M. Stare, V. Sīviņa „Mājturība – zēniem un meitenēm 5.-9.klasei” Zvaigzne ABC, 2002…
Prakses mērķis: izstrādāt metodisko materiālu 6. klasei šūšanas nodarbībām un Trikātas pamatskolai nepieciešamo paraudziņu kolekciju. Prakses uzdevumi: Iepazīties ar mācību priekšmeta programmas paraugu pamatskolai „Mājturība un tehnoloģijas 5. – 9.klasei ar izvēli tekstila tehnoloģijās”, uzmanību akcentējot šūšanas nodarbībām skolā. Izstrādāt mācība satura tematisko plānojumu šūšanas nodarbībai 6.klasē; Veikt priekšauta šūšanu kā paraugu 6. klases skolēniem; Elektroniski apkopot paveikto mācību metodiskās prakses laikā;
Nav iekļauta nodaļa "2.2. Stundas konspekts"
