-
Formālā un neformālā līdera personības raksturojošās īpašības
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 5 | |
Teorētiskā daļa | 7 | |
1. | Kas ir līderis un līderība | 7 |
2. | Līderības koncepcija | 8 |
2.1. | Līderi raksturojošās īpašības | 8 |
2.2. | Līderu tipoloģija | 11 |
2.3. | Līderība situācijās | 16 |
2.4. | Līderu funkcijas | 17 |
3. | Atšķirības starp līderi un vadītāju | 20 |
Praktiskā daļa | 23 | |
1. | Formālā līdera īpašības (pēc aptaujas rezultātiem) | 24 |
2. | Neformālā līdera īpašības (pēc aptaujas rezultātiem) | 27 |
3. | Formālā un neformālā līdera īpašību salīdzinājums | 29 |
4. | X klases formālais un neformālais līderis un tā īpašības | 30 |
Secinājumi | 32 | |
Izmantotie izziņas avoti | 33 | |
Pielikumi | 34 |
Jau no senām dienām līderība ir izraisījusi interesi cilvēkos. Tomēr līderības sistemātiska, mērķtiecīga un plaša pētīšana sākās tikai ar F.Teiloru 19.gs.beigās, kurš pirmais sīkāk sāka analizēt kolektīva darbības procesus.
Pasaulē līderība no vienas puses tiek izskatīta kā noteiktu īpašību kopums, kuras piedēvē tiem, kuri veiksmīgi ietekmē citus, no otras puses – līderība ir process, pārsvarā ne no varas ietekmes pozīcijas, lai sasniegtu kāda kolektīva vai grupas izvirzītos mērķus.
Raksturojot arī mazas grupas dinamiskos procesus, protams, rodas jautājums, kā grupa organizējas, kurš uzņemas organizatora funkcijas, kāds ir to psiholoģisko darbību zīmējums vadot grupu? Tāpēc šī problēma man likusies aktuāla arī attiecībā uz noteiktas klases kolektīva darbību (X klase) un kļuvusi par mana zinātniski pētnieciskā darba tēmu.
Darba mērķis- apkopot informāciju par līdera iezīmēm un līderības izpausmēm. Noskaidrot līderus un šo līderu īpašības X klasē.
Hipotēze1- formālajam un neformālajam līderim ir atšķirīgas personības iezīmes, kas viņus padara par līderiem.…
Zinātniski pētnieciskais darbs sastāv no ievada, 2 daļām- teorētiskās un praktiskās un secinājumiem. Teorētiskā daļa sastāv no 3 nodaļām un praktiskā daļa sastāv no 4 nodaļām. Darbs satur 33 lapas, 12 attēlus, darbā izmantoti 6 literatūras avoti, 2 elektroniskie resursi. Zinātniski pētnieciskā darba teorētiskajā daļā tiek pētīts jautājums par līderi un līderību, tiek analizēta līderības koncepcija, izskatīta līderu tipoloģija un līderi raksturojošās īpašības, kā arī līderu funkcijas. Darbā arī tika izanalizētas atšķirības starp vadītāju un līderi. Praktiskajā daļā tiek apkopota veiktā aptauja par līderiem un to īpašībām X (ikss) klasē. Lai savā darbā pamatotu izvirzīto hipotēzi par līderim piemītošajām īpašībām, tika veikts pētījums, veicot X (ikss) klases skolēnu aptauju.
