-
Stratēģiskā un operatīvā plānošana
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Plānošana kā vadīšanas funkcija | 2 |
2. | Plānošanas process | 7 |
3. | Plānošanas informācijas bāze | 9 |
4. | Stratēģiskā plānošana | 11 |
5. | Konkurentu novērtēšana | 15 |
6. | Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana | 18 |
7. | Stratēģiju daudzveidība | 21 |
Studiju kursa apgūšanai ieteicamā literatūra | 24 |
Stratēģiju izpildes raksturs
Uzbrūkošās stratēģijas gandrīz vienmēr ļauj sasniegt pārākumu konkurencē. Izmantojot šo stratēģiju, ir svarīgi izvēlēties uzbrukuma objektu, tas var būt:
• tirgus līderi;
• aiz līdera sekojošā uzņēmumu grupa;
• uzņēmumi, kuri ir tuvi aiziešanas no nozares robežai;
• nelielie reģionālie vietējie uzņēmumi.
Aizsardzības stratēģijas var saglabāt esošo konkurences pārākumu un dot iespēju pārciest uzbrukumu no citiem uzņēmumiem ar mazākiem zaudējumiem.
Stratēģiju ietekme uz uzņēmumu
Stratēģijas ietekmē:
• uzņēmuma lielumu,
• pārdošanas apjomu.
Atkarībā no ietekmes stratēģijas iedala:
1. Ierobežotās augšanas stratēģija
Šeit uzņēmuma mērķi tiek noteikti, vadoties no sasniegtā līmeņa un paredzot tikai tādas apjoma izmaiņas, kas nosedz inflācijas ietekmi.
2. Augšanas stratēģija
Šī stratēģija paredz katru gadu paaugstināt kārtējos un ilglaicīgos mērķus, salīdzinot ar iepriekšējā gada līmeni. Šī stratēģija var paredzēt pārdošanas apjoma, tirgus daļas, peļņas vai arī uzņēmuma lieluma palielināšanu.
3. Samazināšanas stratēģija
Šeit uzņēmuma mērķi tiek noteikti zemāki, nekā bija iepriekšējā perioda. Tas var būt, ja uzņēmums taisās likvidēties vai atbrīvoties no liekām struktūrvienībām, vai pāriet uz citu darbības veidu.
…
Studiju kursa „Stratēģiskā un operatīvā plānošana” konspekti sastāv no lekciju materiāliem, kur īpašā uzmanība tiek veltīta uzņēmuma stratēģiskai plānošanai un konkurentu daudzpusīgai novērtēšanai.
