-
Sociālpedagoģiskā darba iespējas, strādājot ar ielu bērniem
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Sociālās situācijas raksturojums | 7 |
Jēdziena „ ielas bērns” veidošanās | 7 | |
Bērnu dzīves uz ielas raksturojums | 10 | |
Galvenie faktori, kuru dēļ bērnu dzīve uz ielas nav pieļaujama | 11 | |
Ekonomiskās situācijas un citu faktoru ietekme | 12 | |
2. | Sociālā politika un sociālpedagoģiskās teorijas ielas bērnu aspektā | 20 |
2.1. | Sociālā politika Latvijā ielas bērnu problēmu risināšanai | 20 |
2.2. | Sociālā politika Liepājā ielas bērnu problēmu risināšanai | 25 |
2.3. | Sociālā un pedagoģiskā darba ar ielas bērniem metodes | .28 |
3. | Ielas bērnu psiholoģiskais raksturojums | 30 |
4. | Pētījums par sociāli nelabvēlīgiem faktoriem kuru dēļ ielas bērni zaudē saikni ar ģimeni un skolu | 32 |
4.1. | Anketēšana | 32 |
4.2. | Pārrunas ar ielas bērniem un viņu ģimenēm | 35 |
5. | Sociālpedagoģiskais darbs ar ielas bērniem | 36 |
5.1. | Sociālā pedagoga funkcijas darbā ar ielas bērniem | 36 |
5.2. | Sociāla pedagoga palīdzības modeļa raksturojums | 38 |
Secinājumi | 42 | |
Izmantotie resursi | 44 | |
Anotācija | 45 | |
Anotācija angļu valodā | 46 | |
Pielikums | 48 |
Darba mērķis:
Izvērtēt iespējas izveidot palīdzības un atbalsta centru Liepājā ielas bērniem un viņu ģimenēm
Analizēt teorētiskos aspektus par ielas bērniem un viņu ģimenēm
Pētījuma objekts:
ielas bērni un viņu ģimenes
Pētījuma priekšmets:
ielas bērnu iespējamā sociālpedagoģiskā rehabilitācija
Darba uzdevumi:
1. Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par ielas bērnu izcelsmes iemesliem
2. Izpētīt pieejamo statistiku interneta resursos par ielas bērniem un viņu rehabilitācijas iespējām
3. Veikt praktiskus pētījumus par ielas bērniem un viņu ģimenēm
4. Apkopot iegūtos rezultātus un izstrādāt socialpedagoģiskās rehabilitācijas iespēju plānu Liepājā
Hipotēze:
Ielas bērnu problēmas mazinātos, ja tiktu piedāvāta profesionāla sociālpedagoģiskās rehabilitācijas programma
Pētījumu bāze:
Vaiņodes internātpamatskola
Ģimenes atbalsta centrs „ Dialogs”
Karostas ielas bērni
5
Pētījumu metodes:
1. Pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze
2. Interneta resursu izpēte un analīze
3. Pārrunas ar ielas bērniem un viņu ģimenēm
4. Anketēšana
5. Iegūto rezultātu analīze un apkopošana
Darba struktūra:
Darbu veido 5 nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi, literatūras saraksts, anotācijas un pielikums
Darba teorētiskā vērtība:
Autori: Mērija E. Svigonska ; Estere Zemīte; Lāsma Jakovele; Viljams Mēzans; Biruta Eglīte; Ilze Plaude; M. Piņķe; I. Kurzemniece; A. Vilks.
…
izcili aizstāvēts bakalaura darbs ar izmantoto resursu sarakstu un pielikumu
