-
Vadītāja darba stils un tā saistība ar darba efektivitāti un psiholoģisko klimatu SIA "Daily service"
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Abstract | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Uzņēmuma darbības efektivitāte un tās sasniegšanas būtiskākie elementi | 7 |
1.1. | Psiholoģiskais mikroklimats | 7 |
1.2. | Vadītāja darba stils kā pozitīva mikroklimata un uzņēmuma darbības efektivitātes nodrošinātājs | 8 |
2. | SIA „Daily Service” darbības efektivitātes analīze | 15 |
2.1. | Būtiskākie ekonomiskie rādītāji | 16 |
2.2. | Psiholoģiskais mikroklimats un tā saistība ar darba efektivitāti | 19 |
2.3. | Vadītāja darba stila analīze | 25 |
3. | Secinājumi un priekšlikumi | 29 |
Nobeigums | 33 | |
Izmantotā literatūra | 34 |
Specializētajā literatūrā – grāmatās, žurnālos, interneta resuros u.c. parasti tiek runāts par plānošanu, organizāciju, motivēšanu, bet par komunikatīvi – regulējošo un kontroles funkciju mazāk, kaut gan tieši šai funkcijai ir liela nozīme, jo tajā ietilpst psiholoģiskā klimata veidošana un atbalstīšana. Šodien nevienam nav noslēpums, ka psiholoģiskais klimats būtiski ietekmē darbinieku savstarpējās attiecības un līdz ar to arī viņu garastāvokli un galu galā – viņu darba rezultātus. Tādējādi būtisks darba efektivitāti ietekmējošs faktors ir tieši psiholoģiskais klimats uzņēmumā. Nelabvēlīga psiholoģiskā klimata gadījumā problēmas ir jāidentificē un jārisina jau sākuma posmā. Jebkurā uzņēmumā strādā dažādi cilvēki, dažādas personības un viņu savastarpējā saskarsme veido organizācijas psiholoģisko klimatu. Tas ietekmē tādus faktorus kā darbinieku motivāciju, piederības izjūtu un lojalitāti uzņēmumam vai struktūrvienībai. Psiholoģiskais mikroklimats uzņēmumā var stimulēt vai bremzēt uzņēmuma darbības procesus.
Liela nozīme uzņēmuma psiholoģiskā klimata veidošanā ir vadītājam un viņa darba stilam, kā tas ir pierādīts ar daudzu pētījumu palīdzību. Kā piemēram, autoritatīvs vadītāja darba stils veido negatīvu psiholoģisko mikroklimatu un demokrātiskais vadības stils sekmē pozitīvu.
Lai darbinieks strādātu ar pilnu atdevi, viņam jābūt ieinteresētam, kā arī skaidri jāsaprot, kas no viņa tiek gaidīts un kā to izpildīt. Ja darbinieks nav informēts par uzņēmumā notiekošo vai ir spiests strādāt ar vadītāju, kurš ir «garastāvokļa cilvēks» vai bieži maina savas domas, tas darba efektivitāti būtiski samazina.
Darba mērķis:
Noskaidrot vadītāja darba stilu un atrast tā saistību ar darba efektivitāti un psiholoģisko klimatu SIA „Daily Service”, kā arī izdarīt secinājumus un izteikt priekšlikumus esošās situācijas uzlabošanai.
Darba uzdevumi:
1.Atlasīt un izanalizēt teorētisko literatūru par vadītāja darba stila saistību ar darba efektivitāti un psiholoģisko klimatu.
2.Izpētīt un izanalizēt uzņēmuma SIA „Daily Service” vadītāja darba stilu un atrast tā saistību ar psiholoģisko klimatu un darba efektivitāti.
3.Balstoties uz iegūtajiem rezultātiem izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus esošās situācijas uzlabošanai.…
Kvalifikācijas darba temats ir „Vadītāja darba stils un tā saistība ar darba efektivitāti un psiholoģisko klimatu SIA „Daily Service“ Darba mērķis ir noskaidrot vadītāja darba stilu un atrast tā saistību ar darba efektivitāti un psiholoģisko klimatu SIA „Daily Service”, kā arī izdarīt secinājumus un izteikt priekšlikumus esošās situācijas uzlabošanai. Darbā ir aprakstīti dažādi vadītāju tipi. Noskaidrota, to saistība ar psiholoģisko klimatu un līdz ar to ar darba efektivitāti. Veikta SIA ”Daily Service“ vadītāja darba stila analīze un salīdzināšana ar konkrētām teorijām. Tika aptaujāti 15 uzņēmuma pārdošanas un mārketinga nodaļas darbinieki. Aptaujas un testa rezultāti parāda, ka psiholoģiskais mikroklimats ir negatīvs. Darbā izdarītie secinājumi un izvirzītie priekšlikumi var palīdzēt vadītājam uzlabot psiholoģisko mikroklimatu uzņēmumā un paaugstināt darba efektivitāti.
