-
Konkurences analīze jaunu automobiļu tirgū Latvijā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Konkurence un tās veidi | 5 |
1.1. | Pilnīgā konkurence | 7 |
1.2. | Monopolistiskā konkurence | 8 |
1.3. | Oligopols | 8 |
1.4. | Monopols | 9 |
2. | Konkurence automobiļu tirgū | 11 |
2.1. | Firmu skaits nozarē un galvenie konkurenti | 11 |
2.2. | Sortiments | 13 |
2.3. | Ģeogrāfiskais sadalījums | 15 |
2.4. | Tirgus segmentēšanās | 15 |
2.5. | Sadales kanāli | 17 |
2.6. | Spēja ietekmēt cenu līmeni | 18 |
2.7. | Produkta diferencētības pakāpe | 18 |
2.8. | Ārpuscenas konkurence | 21 |
2.9. | Spēja iekļūt nozarē | 23 |
3. | Valsts un citu organizāciju regulējoša loma | 26 |
Secinājumi un priekšlikumi | 29 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 32 |
Konkurence un tās veidi
Konkurence ir ekonomiska sacensība, sarežģīts ekonomiskās uzvedības mehānisms starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida vai aizstājamu precu ražošanā vai realizācijā. Tā ir atsevišķu uzņēmumu cīņa par pircēju tirgū, par noteicošo lomu tirgū vai arī kādu noteiktu tirgus daļu. Konkurenci var raksturot kā vienu no galvenajiem motīviem tirgus saimniecībā. Tā saistās ar ekonomisko piespiešanu, kas liek uzņēmumam cīnīties par visaugstāko efektivitāti, lai spētu izdzīvot un veiksmīgi attīstīties. Konkurence ir tirgus neatņemama sastāvdaļa, uzņēmumu ekonomiskās rīcības motivācijas nozīmīgs elements.
Detalizēta katras konkrētas nozares, tās attīstību ietekmējošo faktoru un īpatnību analīze liecina par to, ka konkrēto tirgus situāciju ir ļoti daudz. Viena galējība ir viens ražotājs vai realizētājs nozarē, bet cita – tūkstošiem firmu. Starp šīm galējībā atrodas neskaitāmi tirgus struktūras varianti. To uzskatāmi parāda attēls 1.1.
…
Konkurence un tās veidi: pilnīga konkurence, monopolistiska konkurence, oligopols, monopols. Konkurence automobīļu tirgū: firmu skaits nozarē un galvenie konkurenti, sortiments, ģeogrāfiskais sadalijums, tirgus segmentēšana, sadales kanāli, spēja ietekmēt cenu līmeni, produkta diferencētības pakāpe, ārpuscenas konkurence, spēja iekļūt nozarē. Valsts un citu organizāciju regulējoša loma.
