-
Tiešo konkurentu noteikšana uzņēmumam SIA "Rimi Latvia" un metodes cīņā ar tiem
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Konkurences teorētiskie aspekti | 4 |
1.1. | Konkurences būtība | 4 |
1.2. | Konkurences veidi | 6 |
1.3. | Konkurences vides analīze | 8 |
2. | SIA Rimi Latvija darbība | 11 |
2.1. | Rimi darbības raksturojums | 11 |
2.2. | Rimi SVID analīze | 15 |
3. | SIA Rimi Latvia tiešo konkurentu noteikšana un analīze | 16 |
3.1. | Rimi konkurences vides analīze | 16 |
3.2. | Rimi tiešie konkurenti | 17 |
Secinājumi | 22 | |
Priekšlikumi | 23 | |
Izmantotā literatūra | 24 | |
Pielikumi | 25 |
SECINĀJUMI
1. Jebkuram uzņēmumam ir konkurenti, taču konkurē savā starpā ne tikai ražotāji, pārdevēji, bet ar pircēji par iespēju iegūt kvalitatīvāku preci par zemāku cenu.
2. Konkurences jomā būtiska ir tieši cīņa par pircēju: par kādu preci, kādu pakalpojumu viņš atdos naudu, lai apmierinātu savas vajadzības, vēlmes, lai atrisinātu savas problēmas.
3. Rimi ir viens no mazumtirdzniecības līderiem Latvijā, kurš darbojas kopš 1996. gada.
4. Rimi aktīvi piedalās dažādās labdarības akcijās, kā arī atbalsta televīzijas šovus un vietējos ražotājus – arī mazās zemnieku saimniecības. Tā ir laba sava veida reklāma.
5. Rimi galvenās priekšrocības ir atpazīstamais zīmols, kas asociējas ar augstu apkalpošanas kvalitāti, izstrādātā lojalitātes programma, plašais un kvalitatīvais produkcijas klāsts.
6. Rimi 2011. gadā ir izveidota lojalitātes programma – Mans Rimi. Kā arī veikalos norisinās dažādas cenu atlaižu un uzlīmju krāšanas akcijas.
7. Galvenie konkurenti pēc autores izpētes ir Maxima, Iki, Elvi mazumtirdzniecības veikalu tīkli.
8. Rimi uzņēmumam cenu līmenis ir vidēji augsts salīdzinot ar konkurentiem.
PRIEKŠLIKUMI
1. Regulāri izstrādāt aptaujas anketas klientu viedokļa uzzināšanai. Tādējādi tiks uzzināti uzņēmuma plusi un mīnusi, kas dos iespēju uzlabot pakalpojumu kvalitāti.
2. Izstrādāt aptaujas anketas darbiniekiem, lai varētu uzlabot darba vidi uzņēmumā, kas ir viens no ietekmējošajiem faktoriem kvalitatīva pakalpojuma sniegšanā.
3. Nedaudz pazemināt esošo cenu līmeni, jo konkurentiem ir līdzīgs cenu līmenis vai nedaudz zemāks.
4. Lai uzlabot apkalpošanas ātrumu, laicīgi nepieciešams konstatēt, kad atvērt papildus kases klientu apkalpošanai.
5. Lielu uzmanību uzņēmumam būtu jāpievērš esošajiem konkurentiem, jo arī tie pastāvīgi strādā pie savu pozīciju nostiprināšanas tirgū.
6. Analizēt tiešo konkurentu aktivitātes un darbību tirgū, censties atbilstoši reaģēt un būt elastīgiem uz pārmaiņām.
7. Ieteicams pētīt un sekot līdzi informācijai par jaunākiem notikumiem tirgus situācijā un izmantot iegūto informāciju savā labā, piemēram, izveidojot jaunus veikalus.
…
Ja uzņēmums vēlas atrast veidu vai metodes kā paaugstināt savu konkurētspēju, tam vispirms ir arī jāveic uzņēmuma tiešo konkurentu noteikšana. Patlaban pārtikas un nepārtikas mazumtirdzniecības tirgū ir četri lieli spēlētāji - "Rimi", "Maxima", „Elvi” un "Iki", kas dala lielāko tirgus daļu. Rajonos un mazpilsētās konkurence vairāk darbojas starp vietējiem tirgotājiem un kādu no ienākušajiem zīmoliem. Kursa darba mērķis ir: Izstrādāt SIA „Rimi Latvia” metodes cīņā ar tiešajiem konkurentiem. Lai sasniegtu mērķi tiek izvirzīti šādi darba uzdevumi: 1. Raksturot konkurences teorētiskos aspektus. 2. Analizēt SIA „Rimi Latvia” darbību. 3. Noteikt SIA „Rimi Latvia” tiešos konkurentus un analizēt to darbību. 4. Izstrādāt metodes kā cīnīties ar SIA „Rimi Latvia” konkurentiem.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
